Regulamin aukcji
Regulamin Aukcji Xanadu
Poniżej znajdziesz regulamin, który w szczegółach opisuje zasady przebiegu aukcji, jej realizacji, płatności, prawa odstąpienia jak również prawa do reklamacji. Na wstępie podsumowaliśmy najważniejsze kwestie z niego wynikające.
- Możesz u nas, czyli w Fundacji Xanadu wziąć udział w aukcji dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków.
- Funkcjonalności naszego sklepu to są w języku prawnym „usługi elektroniczne”. Regulamin w § 3 zawiera informacje o zasadach korzystania z nich.
- Szczególnymi rodzajami usług elektronicznych są: konto w sklepie oraz newsletter. Usługę konta świadczymy w sposób ciągły, jest ono jednocześnie usługą cyfrową, w związku z tym wszystkie postanowienia regulaminu dotyczące usług cyfrowych mają również zastosowanie do usługi konta. Nie musisz mieć konta w sklepie, aby zarejestrować się na aukcję.
- W newsletterze będziesz od nas otrzymywać informacje edukacyjne, o nowościach, promocjach lub aukcjach. Materiały przesyłane newsletterem stanowią zgodnie z prawem treści cyfrowe w związku z tym wszystkie postanowienia regulaminu dotyczące treści cyfrowych mają również zastosowanie do materiałów wysyłanych w newsletterze. Aby otrzymywać od nas newsletter należy się do niego zapisać. Możesz to zrobić na naszej stronie akceptując regulamin i wyrażając zgodę na przesyłanie Ci newsletteru. Jeśli nie chcesz, żebyśmy przesyłali Ci newsletter, ale jesteś zainteresowany kupieniem od nas materiałów dostępnych za jego pośrednictwem skontaktuj się z nami. Szczegóły dotyczące newslettera znajdziesz w § 4 Regulaminu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz się z niego wypisać.
- Możesz wziąć udział w aukcji telefonicznie, osobiście lub internetowo – za pośrednictwem serwisu https://onebid.pl/pl,. Aby wziąć udział w aukcji musisz się wcześniej zarejestrować: za pośrednictwem formularza zlecenia dostępnego w sklepie. Możesz nam wskazać maksymalną cenę, jaką będziesz skłonny zapłacić za licytowany przedmiot (pamiętaj, że chodzi o cenę za obiekt bez opłaty aukcyjnej tudzież dodatkowej opłaty jak droit de suit, którą również możesz być zobowiązany nam zapłacić i ewentualnych innych opłaty wynikające z regulaminu). Dla każdej aukcji należy dokonać odrębnej rejestracji. Informacja o cenie wywoławczej oraz opis obiektu znajduje się w katalogu aukcyjnym. Staramy się dokładnie opisywać obiekty, ale może się zdarzyć że opis nie będzie zawierał wszelkich drobnych uszkodzeń obiektu. Zalecamy zapoznać się z obiektem w ramach wystawy przedaukcyjnej, w szczególności skonsultować się z konserwatorem. Opisy obiektów zawarte w katalogu akcyjnym, mogą zostać skorygowane najpóźniej przed rozpoczęciem licytacji, o czym Cię poinformujemy. Aukcję prowadzi aukcjoner. Aukcjoner podczas aukcji wywołuje kolejne obiekty podlegające licytacji, wyczytuje poszczególne obiekty oraz postąpienia, wskazuje Kupujących oraz ogłasza zakończenie licytacji danego obiektu. Składając ofertę w ramach aukcji Kupujący deklaruje najwyższą ceną, jaką jest gotowy zapłacić za obiekt. Złożone oferty nie mogą uwzględniać żadnych innych należności takich jak opłata aukcyjna czy droit de suit, powinny być wyrażone w polskich złotych oraz zgodne z tabelą postąpień przedstawioną w dalszej części Regulaminu. Umowa zostaje zawarta z kupującym będącym zwycięzcą licytacji. Zwycięzcą licytacji jest kupujący, którego oferta w chwili trzykrotnego uderzenia młotkiem przez aukcjonera była najwyższa. W przypadku gdy kilku kupujących złoży oferty w tożsamej wysokości zwycięzcą będzie kupujący wskazany przez aukcjonera. Zakończenie licytacji na poziomie ceny wywoławczej lub powyżej ceny wywoławczej oznacza, iż umowa została zawarta. Kupujący jest zobowiązany do zapłaty wszelkich należności za obiekt. Aukcjoner ma prawo łączyć, rozdzielać obiekty i zmieniać kolejność licytacji. Może także wyłączyć obiekty z licytacji albo wprowadzić nowe. Aukcjoner może wycofać obiekt z aukcji bez podania przyczyn. Aukcjoner jest uprawniony do rozstrzygania sporów między kupującymi powstałych w związku z licytacją obiektu. W przypadku sporu aukcjoner jest uprawniony do powtórzenia licytacji obiektu. Jeżeli żaden kupujący nie złoży oferty odpowiadającej co najmniej cenie wywoławczej umowa nie zostanie zawarta.. Więcej szczegółów znajdziesz w § 5 Regulaminu.
- Przedmiot aukcji mogą stanowić dzieła sztuki, przedmioty kolekcjonerskie lub antyki, Z tego względu do umowy między nami mogą mieć zastosowanie przepisy ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML) obligujące nas w pewnych przypadkach (np. w przypadku sprzedaży obrazu o równowartości na kwotę 10.000 euro) do lepszego poznania Ciebie zanim zrealizujemy umowę. Wówczas poprosimy Cię o dostarczenie dodatkowych informacji lub dokumentów – tylko takich jakie będą niezbędne w celu wywiązania się przez nas z obowiązków prawnych. W takim wypadku realizacja umowy będzie możliwa po dopełnieniu formalności. Liczymy w tym zakresie na Twoją współpracą (§ 5 Regulaminu). Jeśli nie prześlesz nam tych informacji lub dokumentów lub, jeśli ocena ryzyka prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, jaką musimy przeprowadzić wykaże większy poziom ryzyka niż niski lub średni – będziemy mogli (nie jest to nasz obowiązek) odstąpić od umowy. Zwrócimy Ci wówczas pieniądze (§ 8 Regulaminu).
- Metody dostawy są dostępne na stronie sklepu. Koszty dostawy ponosisz Ty (np. przesłania działa sztuki), no chyba że nas odwiedzisz i odbierzesz zamówienie osobiście. W przypadku dostawy poza Polską – wysokość i sposób kosztów dostawy zostaną ustalone przez nas wspólnie. Jeżeli w związku z nabyciem obiektu konieczne będzie uzyskanie pozwolenia na wywóz obiektu za granice lub będą ciążyły na Tobie inne obowiązki wynikające z ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami dopełnisz tych zobowiązań we własnym zakresie, jak również poniesiesz wymagane opłaty. Możemy na podstawie odrębnych ustaleń reprezentować Cię przed właściwymi urzędami w celu uzyskania niezbędnych pozwoleń. (§ 6 Regulaminu).
- Dostępne sposoby płatności znajdują się na stronie sklepu. Masz 7 dni od daty aukcji na uiszczenie należności. Jeśli tego nie zrobisz będą nam przysługiwać odsetki ustawowe, a ponadto możemy wystąpić na drogę sądową w celu dochodzenia roszczeń. Staniesz się właścicielem obiektu jak uiścisz wszelkie płatności. Oprócz zapłaty wylicytowanej ceny i opłaty aukcyjnej możesz być zobowiązany do poniesienia innych kosztów jak droit de suit (§ 7 Regulaminu).
- Nie przysługuje Ci prawo odstąpienia od umowy zawartej w drodze aukcji. Szczegóły znajdziesz w § 10 Regulaminu.
- Jeżeli jesteś Konsumentem lub wspomnianym PNPK ponosimy wobec Ciebie odpowiedzialność za zgodność obiektu z umową. Szczegóły dotyczące zasad odpowiedzialności znajdziesz w § 11 Regulaminu.
- Możesz złożyć reklamację na adres: galeria@galeriaxanadu.pl. Reklamację rozpatrzymy w terminie 14 dni. Udzielamy Ci gwarancji autentyczności na warunkach określonych w Regulaminie (§ 18 Regulaminu).
- 1. Definicje
Na potrzeby Regulaminu przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Aktualizacja – aktualizacja, którą zobowiązał się dostarczyć Sprzedawca i która jest niezbędna do zachowania zgodności Produktu Cyfrowego z Umową;
- Aukcjoner – osoba wyznaczona przez Sprzedawcę do prowadzenia Aukcji;
- Aukcja – publiczne postępowanie służące zawarciu Umowy w drodze licytacji, która polega na składaniu przez Kupujących coraz korzystniejszych ofert kupna Obiektu;
- Cena Wylicytowana– wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Kupujący jest zobowiązany zapłacić Sprzedawcy za Obiekt;.
- Cena Wywoławcza – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, wskazana w Katalogu Aukcyjnym, od której rozpocznie się licytacja Obiektu;
- Droit de Suit – opłata na rzecz twórcy lub jego spadkobierców przysługująca zgodnie z art. 19 ustawy o prawie autorskich i prawach pokrewnych z dnia z dnia 4 lutego 1994 r w przypadku dokonanych zawodowo odsprzedaży oryginalnych egzemplarzy utworu plastycznego lub fotograficznego, którego Cena Wylicytowana stanowi równowartość lub jest wyższa niż 100 euro stanowiąca sumę poniższych stawek:
- 5% kwoty Ceny Wylicytowanej, jeżeli ta część jest zawarta w przedziale do równowartości 50 000 euro, oraz
- 3% kwoty Ceny Wylicytowanej, jeżeli ta część jest zawarta w przedziale od równowartości 50 000,01 euro do równowartości 200 000 euro, oraz
- 1% kwoty Ceny Wylicytowanej, jeżeli ta część jest zawarta w przedziale od równowartości 200 000,01 euro do równowartości 350 000 euro, oraz
- 0,5% kwoty Ceny Wylicytowanej, jeżeli ta część jest zawarta w przedziale od równowartości 350 000,01 euro do równowartości 500 000 euro, oraz
- 0,25% kwoty Ceny Wylicytowanej, jeżeli ta część jest zawarta w przedziale przekraczającym równowartość 500 000 euro
– jednak nie wyższego niż równowartość 12 500 euro.
Opłaty nie stosuje się, jeśli Cena Wylicytowana jest niższa niż 100 euro.
- Estymacja – szacunkowa wartość Obiektu zaprezentowana w Katalogu Aukcyjnym. Estymacja nie stanowi gwarancji realnej wartości Obiektu;
- Formularz Zlecenia – Usługa Elektroniczna umożliwiająca Kupującemu rejestrację do Aukcji;
- Katalog Aukcyjny – dokument sporządzony przez Sprzedawcę zawierający opisy Obiektów, które będą dostępne w ramach Aukcji.
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna wyposażona w zdolność prawną, w tym Konsument lub PNPK. W przypadku Kupujących nie będących osobami fizycznymi udział w Aukcji może wziąć należycie umocowany przedstawiciel Kupującego;
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą Umowę niezwiązaną z bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Materiały – Treści Cyfrowe dostarczane Użytkownikowi w zamian za zapis do Newslettera. W ramach Materiałów Sprzedawca będzie dostarczać Użytkownikowi materiały edukacyjne oraz informacje o nowościach i promocjach;
- Newsletter – Usługa Elektroniczna polegająca na dostarczaniu Użytkownikowi Materiałów;
- Opłata Aukcyjna – opłata należna Sprzedawcy od Kupującego, z którym została zawarta Umowa wynosząca 20% Ceny Wylicytowanej;
- Opłaty – łącznie Droit de Suit oraz Opłata Aukcyjna;
- Obiekty – rzeczy ruchome stanowiące działa sztuki lub przedmioty kolekcjonerskie lub antyki;
- Produkty Cyfrowe – Treści Cyfrowe lub Usługi Cyfrowe;
- Produkty – Obiekty, Treści Cyfrowe, Usługi Cyfrowe;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta (PNPK) – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Regulamin – regulamin Sklepu dostępny pod adresem: https://www.galeriaxanadu.pl/aukcje/regulamin-aukcji/;
- RODO – oznacza rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L z dnia 4 maja 2016 r. — dalej: RODO);
- Postąpienie – kwota, o którą, Kupujący musi powiększyć składaną ofertę kupna, aby przebić poprzednio złożoną ofertę podczas licytacji;
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem https://www.galeriaxanadu.pl/i jego rozszerzeniami;
- Sprzedawca – Fundacja Xanadu z siedzibą w Warszawie przy ul. Bracławskiej 8/68, 04-044 Warszawa, wpisana do rejestru sObiektzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000886223, posługująca się numerem NIP: 70110263720;
- Treść Cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;
- Treści Konsumenta lub PNPK– treści, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta lub PNPK w trakcie korzystania z Produktu Cyfrowego;
- Umowa – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a odpowiednio Kupującym lub Użytkownikiem, której przedmiotem jest sprzedaż Produktu, dostarczanie Materiałów w ramach Newslettera albo świadczenie pozostałych Usług Elektronicznych na rzecz Kupującego lub Użytkownika;
- Usługi – Usługi Elektroniczne, Usługi Cyfrowe;
- Usługi Cyfrowe – usługi pozwalające Kupującemu na:
– wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej;
– wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Kupującego lub innych użytkowników Usługi Cyfrowej;
– inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej;
- Usługi Elektroniczne — wszelkie usługi elektroniczne świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego na pośrednictwem Sklepu. Usługi Cyfrowe mogą stanowić rodzaj Usług Elektronicznych, ale nie muszą;
- Użytkownik — osoba fizyczna, która korzysta ze Sklepu, w tym Usług Elektronicznych;
- AML — ustawa z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
- 2. Postanowienia wstępne
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupujących. Warunki korzystania z serwisu https://onebid.pl/pl określa jego regulamin. Warunkiem udziału w Aukcji jest akceptacja Regulaminu.
- Sprzedawca działa w imieniu własnym lecz na rzecz komitenta będącego właścicielem Obiektu.
- Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 u.ś.u.d.
- Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy za pośrednictwem:
- poczty elektronicznej na adres: galeria@galeriaxanadu.pl;
- poczty tradycyjnej na adres: ul. Gen. W. Andersa 29, 00-159 Warszawa;
- numeru telefonu: 503 012 889; 570 145 770;
- Do korzystania ze Sklepu konieczne jest spełnienie następujących warunków technicznych:
- urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
- standardowy, aktualny system operacyjny,
- standardowa, aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą języka java script oraz plików cookies,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- W przypadku, gdy dla korzystania z Produktów Cyfrowych lub Usług Elektronicznych konieczne będzie spełnienie dodatkowych warunków technicznych, innych niż wskazane w ust. 5, Sprzedawca poinformuje o tym Kupującego przed zawarciem Umowy, np. poprzez wskazanie wymagań technicznych w opisie Produktu Cyfrowego lub Usługi Elektronicznej.
- Zawarcie Umowy sprzedaży Obiektu nie może nastąpić w sposób anonimowy ani pod pseudonimem. Kupujący powinien wskazać prawdziwe i kompletne dane osobowe, aby móc zawrzeć taką Umowę.
- Pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym dochodzi do zawarcia Umowy określonego rodzaju:
- w przypadku Obiektów dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży;
- w przypadku Treści Cyfrowych dochodzi do zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych;
- w przypadku Usług Cyfrowych dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług cyfrowych;
- w przypadku Usług Elektronicznych dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług elektronicznych.
- Na podstawie art. 20 ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach muzeum rejestrowanemu przysługuje prawo pierwokupu zabytku sprzedawanego na Aukcji.
- 3. Usługi Elektroniczne
- Sprzedawca świadczy na rzecz Użytkownika określone Usługi Elektroniczne związane z korzystaniem ze Sklepu.
- Użytkownik może założyć Konto w Sklepie. Jeżeli Użytkownik zdecyduje na założenie konta, Sprzedawca będzie świadczyć na rzecz Użytkownika Usługę Elektroniczną polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie. W koncie przechowywane są dane Użytkownika. Użytkownik loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła. Użytkownik jest zobowiązany zabezpieczyć dostęp do swojego konta Użytkownika przed dostępem osób nieuprawnionych, a ponadto jest zobowiązany nie udostępniać loginu i hasła żadnym osobom trzecim. Konto jest Usługą Cyfrową. Do świadczenia Usługi Elektronicznej konta będą miały zastosowanie postanowienia Regulaminu dotyczące Usług Cyfrowych, przy czym przez Kupującego należy wówczas rozumieć Użytkownika. Użytkownik uzyskuje dostęp do konta, jako Usługi Cyfrowej przez zalogowanie się.
- Sprzedawca świadczy na rzecz Użytkowników, którzy zdecydują się zapisać do Newsletteru Usługę Elektroniczną polegającą na wysyłaniu im Materiałów. Szczegółowe postanowienia dotyczące Newsletteru znajdują się w § 4.
- Sprzedawca świadczy na rzecz Użytkowników Usługę Elektroniczną umożliwiającą zadanie pytań odnośnie Obiektu.
- Sprzedawca świadczy na rzecz Użytkowników Usługę Elektroniczną Formularz Zlecenia – umożliwiającą rejestrację do Aukcji. Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego Usługę Elektroniczną formularza zamówienia – umożliwiającą złożenie zamówienia na podstawie odrębnego regulaminu.
- Sprzedawca świadczy na rzecz Użytkowników Usługę Elektroniczną „captcha” mającą na celu zapewnienie bezpieczeństwa Użytkowników przez weryfikację czy użytkownik nie jest robotem.
- Usługi Elektroniczne opisane w Regulaminie są świadczone na rzecz Użytkowników nieodpłatnie. Jeżeli Usługi Elektroniczne, o których mowa w zdaniu poprzednim stanowią Usługi Elektroniczne stanowiące jednocześnie odpłatne Produkty Cyfrowe dostępne w Sklepie – będą świadczone w ramach ceny zapłaconej za te Produkty ora zna warunkach określonych w odrębnym regulaminie.
- Sprzedawca informuje, że wykorzystuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego oraz przekazu przez zastosowanie właściwych środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym przez szyfrowanie SSL, stosowanie haseł dostępu oraz programów antywirusowych czy przeciw niechcianemu oprogramowaniu.
- Sprzedawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 8 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Użytkownika, szkodliwego oprogramowania lub uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Sprzedawca zaleca stosowanie programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.
- Z uwagi na to, że Sklep stanowi system teleinformatyczny zarządzany przez Sprzedawcę, Sprzedawca może prowadzić prace techniczne i informatyczne, które będą miały na celu rozwój Sklepu oraz świadczenie Usług Elektronicznych na jak najwyższym poziomie.
- W ramach rozwoju Sklepu Sprzedawca może w szczególności:
- dodawać nowe funkcjonalności oraz zmieniać lub usuwać istniejące funkcjonalności w ramach Sklepu;
- wprowadzić Sklep na inny rodzaj urządzeń, np. na urządzenia przenośne;
- udostępnić aplikację związaną ze Sklepem.
- Użytkownikowi zakazuje się dostarczania treści bezprawnych.
- Umowa dotycząca Usług Elektronicznych związanych z funkcjonowaniem Sklepu (z wyjątkiem konta i Newsletteru) zostaje zawarta na okres korzystania z Usługi Elektronicznej, z chwilą przystąpienia do korzystania z niej i rozwiązuje się z chwilą zaprzestania korzystania z niej.
- 4. Newsletter
- Zapis do Newsletteru odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zapisu do Newsletteru lub poprzez zaznaczenie stosownego check-boksa podczas zawierania Umowy. W zamian za dostarczanie Materiałów Użytkownik wyraża zgodę na przesyłanie mu Newsletteru i przekazuje Sprzedawcy swoje dawne. Do zawarcia Umowy dochodzi z chwilą wyświetlenia potwierdzenia subskrypcji po aktywacji linku znajdującego się w wiadomości email otrzymanej od Sprzedawcy w odpowiedzi na zapis do Newsletteru.
- Jeżeli Użytkownik nie zamierza wyrazić zgody na przesyłanie mu Newsletteru może nabyć Materiały płacąc za nie określoną przez Sprzedawcę cenę. W celu dokonania zakupu Materiałów, w sposób o którym mowa w zdaniu poprzednim należy skontaktować się indywidualnie ze Sprzedawcą.
- Newsletter będzie przesyłany Użytkownikowi raz w miesiącu na podany adres email.
- Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newsletteru, klikając w przycisk służący do rezygnacji, który jest zamieszczony w każdej wiadomości przesyłanej w ramach Newsletteru. Umowa ulega rozwiązaniu z chwilą rezygnacji z Newsletteru.
- Do Umowy, której przedmiot stanowi zobowiązanie Sprzedawcy do dostarczania Materiałów stosuje się postanowienia dotyczące Treści Cyfrowych. Ilekroć w postanowieniach, o których mowa w zdaniu poprzednim jest mowa o Kupującym należy rozumieć przez to Użytkownika.
- 5. Aukcja
- Warunkiem wzięcia udziału w Aukcji jest dokonanie rejestracji za pośrednictwem Formularza Zlecenia. W Formularzu Zlecenia należy wybrać sposób uczestnictwa w Aukcji. Kupujący może wskazać limit oferty czyli maksymalnej ceny, jaką Kupujący jest skłonny zapłacić za Obiekt, z wyłączeniem innych należności wynikających z Regulaminu. W celu wzięcia udziału w Aukcji nie jest wymagane wpłacenie wadium.
- Do każdej Aukcji należy się oddzielnie zarejestrować.
- Kupujący może wziąć udział w Aukcji w jeden z następujących sposobów:
- Osobiście – w siedzibie Sprzedawcy lub innym miejscu wskazanym w Katalogu Aukcyjnym, jako miejsce Aukcji;
- Telefonicznie – Kupujący uczestniczy w Aukcji za pośrednictwem połączenia telefonicznego z przedstawicielem Sprzedawcy;
- za pośrednictwem serwisu https://onebid.pl/pl,
- Podczas Aukcji może być licytowany więcej niż jeden Obiekt.
- Sprzedawca ustala Cenę Wywoławczą dla każdego Obiektu, która zostanie wskazana w Katalogu Aukcyjnym.
- Sprzedawca zamieszcza w Katalogu Aukcyjnym opis Obiektu. Sprzedawca dokłada należytej staranności przy sporządzaniu opisów. Pomimo tego może się zdarzyć, że opis nie będzie zawierał wszelkich drobnych uszkodzeń Obiektu. Obiekty, z uwagi na swój charakter nie stanowią rzeczy nowych. Postanowienia nie mają wpływu na prawa Konsumenta i PNPK wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Opisy Obiektów zawarte w Katalogu Akcyjnym, mogą zostać skorygowane najpóźniej przed rozpoczęciem licytacji, o czym Sprzedawca poinformuje Kupujących.
- Obiekty będą dostępne dla Kupujących w ramach wystawy przedaukcyjnej w miejscu i w terminie wskazanym w Katalog Aukcyjnym. Sprzedawca zaleca zapoznanie się z Obiektami, a w szczególności skonsultowanie ich stanu z konserwatorem.
- Aukcja będzie się odbywać w miejscu i czasie wskazanym w Katalogu Aukcyjnym.
- Aukcję prowadzi Aukcjoner. Aukcjoner podczas Aukcji wywołuje kolejne Obiekty podlegające licytacji, wyczytuje poszczególne Obiekty oraz Postąpienia, wskazuje Kupujących oraz ogłasza zakończenie licytacji danego Obiektu.
- Składając ofertę w ramach Aukcji Kupujący deklaruje najwyższą ceną, jaką jest gotowy zapłacić z tytułu zawarcia Umowy. Złożone oferty nie mogą uwzględniać Opłat ani innych należności jakie Kupujący może być zobligowany zapłacić na podstawie Regulaminu, powinny być wyrażone w polskich złotych oraz zgodne z tabelą Postąpień przedstawioną w dalszej części Regulaminu.
- Umowa zostaje zawarta z Kupującym będącym zwycięzcą licytacji. Zwycięzcą licytacji jest Kupujący, którego oferta w chwili trzykrotnego uderzenia młotkiem przez Aukcjonera była najwyższa. W przypadku gdy kilku Kupujących złoży oferty w tożsamej wysokości zwycięzcą będzie Kupujący wskazany przez Aukcjonera. Zakończenie licytacji na poziomie Ceny Wywoławczej lub powyżej Ceny Wywoławczej oznacza, iż Umowa została zawarta. Kupujący jest zobowiązany do zapłaty wszelkich należności za Obiekt.
- Aukcjoner ma prawo łączyć, rozdzielać Obiekty i zmieniać kolejność licytacji. Może także wyłączyć Obiekty z licytacji albo wprowadzić nowe. Aukcjoner może wycofać Obiekt z Aukcji bez podania przyczyn. Aukcjoner jest uprawniony do rozstrzygania sporów między Kupującymi powstałych w związku z licytacją Obiektu. W przypadku sporu Aukcjoner jest uprawniony do powtórzenia licytacji Obiektu.
- Jeżeli żaden Kupujący nie złoży oferty odpowiadającej co najmniej Cenie Wywoławczej Umowa nie zostanie zawarta.
- Postąpienie w licytacji zatytułowanych: „Aukcja Młodego Malarstwa i Rzeźby” oraz „Aukcja Sztuki Współczesnej” wynosi:
- w przedziale cenowym do 2000 zł – 100 zł;
- pomiędzy 2 000 zł a 5 000 zł – 200 zł;
- pomiędzy 5 000 zł a 10 000 zł – 500 zł;
- powyżej kwoty 10 000 zł – 1000 zł.
- Na Aukcjach designu tj. ceramiki, szkła i innych przedmiotów kolekcjonerskich Postąpienia wynoszą:
- 20 zł do kwoty 400 zł;
- 50 zł w przedziale cenowym od 400 do 2 000 zł;
- 100 zł w przedziale pomiędzy 2 000 zł a 5 000 zł;
- 500 zł pomiędzy kwotą 5 000 zł a 10 000 zł
- powyżej kwoty 10 000 zł – 1 000 zł.
- Kupujący dostarczy Sprzedawcy żądane przez niego informacje oraz dokumenty, w szczególności złoży wymagane przez Sprzedawcę oświadczenia niezbędne w celu spełnienia obowiązków Sprzedawcy wynikających z AML.
- W przypadku, gdy Sprzedawca zażąda od Kupującego informacji lub dokumentów zgodnie z ust. 16 Umowa zostaje zawarta pod następującymi warunkami zawieszającymi, które muszą zostać spełnione łącznie:
- Kupujący dostarczy Sprzedawcy żądane informacje lub dokumenty;
- Indywidualna cena ryzyka Klienta przeprowadzona przez Sprzedawcę w oparciu o AML będzie wskazywać na ryzyko niskie lub średnie.
- 6. Dostawa
- Dostępne metody dostawy są wskazane na stronie Sklepu. Koszty dostawy, w tym ubezpieczenia ponosi Kupujący. Wysokość kosztów i sposób dostawy poza granice Rzeczpospolitej Polskiej zostaną uzgodnione indywidualnie między Sprzedawcą, a Kupującym.
- Jeżeli w związku z nabyciem Obiektu konieczne będzie uzyskanie pozwolenia na wywóz Obiektu poza granice Rzeczpospolitej Polskiej lub na Kupującym będą ciążyła inne obowiązki wynikające z ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami Kupujący dopełni tych zobowiązań we własnym zakresie, jak również poniesie wymagane opłaty. Sprzedawca może na podstawie odrębnych ustaleń z Kupującym reprezentować Kupującego przed właściwymi urzędami w celu uzyskania niezbędnych pozwoleń.
- Sprzedawca nie będzie zobowiązany do realizacji dostawy do czasu przejścia własności Obiektu na Kupującego.
- 7. Cena i płatności
- Kupujący zapłaci wszelkie należności, związane z nabyciem Obiektu, w szczególności Cenę Wylicytowaną, Opłatę Aukcyjną oraz Droit de Suit – jeśli jest należne za Obiekt w terminie 7 (słownie: siedmiu) dni kalendarzowych od daty Aukcji.
- Dostępne metody płatności za Obiekt są opisane na stronie Sklepu.
- Płatności elektroniczne, w tym płatności kartą są obsługiwane przez PayU S.A z siedzibą w Poznaniu (60-166), przy ul. Grunwaldzkiej 186.
- Własność Obiektu przechodzi na Kupującego z chwilą zapłaty wszelkich należności.
- Cena Wylicytowana i Opłata Aukcyjna są kwotami brutto wyrażonymi w złotych polskich. W przypadku dostawy do kraju spoza Unii Europejskiej, Kupujący może być zobowiązany do pokrycia dodatkowych kosztów celnych lub podatkowych, zgodnie z przepisami kraju docelowego.
- Jeżeli Kupujący prosi o wystawienie faktury, jest ona doręczana Kupującemu drogą elektroniczną, na wskazany przez Kupującego adres e-mail.
- W przypadku opóźnienia w zapłacie należności Sprzedawcy będą przysługiwać odsetki ustawowe od Kupującego.
- W przypadku płatności przelewem płatność uznaje się za dokonaną z chwilą uznania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy. W przypadku Konsumenta płatność uznaje się za dokonaną z chwilą okazania potwierdzenia przelewu – jeżeli okazanie potwierdzenia nastąpi przed datą uznana płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- W przypadku braku płatności w terminie Sprzedawca udostępni dane osobowe Kupującego kancelarii prawej obsługującej Sprzedawcę w celu dochodzenia roszczeń na drodze sądowej.
- W przypadku zasądzenia należności na rzecz Sprzedawcy, Kupujący może zostać zobowiązany przez sąd, zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego, do zwrotu kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w celu dochodzenia roszczeń.
- 8. Realizacja Umowy dotyczącej Obiektu
- Realizacja Umowy dotyczącego polega na skompletowaniu zamówionych Obiektów, zapakowaniu ich w celu dostawy do Kupującego oraz nadaniu przesyłki do Kupującego zgodnie z wybraną przez Kupującego formą dostawy lub przygotowaniu do odbioru osobistego Obiektu pod adresem wskazanym w § 2 ust. 1 pkt. 4 lit. b przez Kupującego (jeśli Kupujący wybrał taką formę dostawy) lub osobę przez niego upoważnioną. Obiekt może zostać wydany osobie upoważnionej przez Kupującego pod warunkiem okazania pełnomocnictwa oraz złożenia przez osobę upoważnioną oświadczeń żądanych przez Sprzedawcę w celu spełnienia obowiązków wynikających z AML.
- W przypadku dostawy za pośrednictwem przewoźnika Sprzedawca poinformuje Kupującego o przygotowaniu Obiektu do wysyłki oraz przekazaniu przesyłki przewoźnikowi. Dokładny termin dostarczenia Obiektu określa przewoźnik.
- Kupujący jest obowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli Kupujący stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Obiektów jest obowiązany dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, np. w postaci spisania protokołu szkody (art. 545 § 2 k.c.).
- Nabyte Obiekty powinny zostać wydane Konsumentowi lub PNPK w terminie do 30 dni od przejścia własności na Kupującego oraz wykonania zobowiązań określonych w § 5 ust. 16 – jeśli dotyczy, chyba że na prośbę Kupującego strony uzgodnią dłuższy termin.
- Kupujący powinien odebrać Obiekt w terminie 30 dni kalendarzowych od daty zakończenia Aukcji, chyba że strony uzgodnią dłuższy termin. W przypadku nieodebrania Obiektu w terminie określonym w zdaniu pierwszym lub odmowy odebrania Obiektu przez Kupującego Kupujący będzie zobowiązany do poniesienia kosztów przechowania w wysokości 2 (słownie: dwóch) % Ceny Wylicytowanej za każdy miesiąc przechowania.
- W przypadku nie przekazania przez Kupującego lub osobę przez niego upoważnioną czynności o których mowa § 5 ust. 16 Sprzedawca będzie uprawniony do wyznaczenia dodatkowego terminu, nie krótszego niż 7 (słownie: siedem) dni kalendarzowych na dokonanie czynności, a po jego bezskutecznym terminie – do dostąpienia od Umowy w terminie 30 dni kalendarzowych od daty upływu wyznaczonego terminu.
- Ponadto Sprzedawca będzie uprawniony do odstąpienia do Umowy, jeżeli indywidualna ocena ryzyka Kupującego przeprowadzona przez Sprzedawcę w oparciu o AML wykaże wysoki lub nieakceptowany poziom ryzyka, o czym Sprzedawca poinformuje Kupującego. Sprzedawca będzie uprawniony do wykonania prawa odstąpienia w terminie 30 dni kalendarzowych od daty przeprowadzenia przez Sprzedawcę oceny ryzyka.
- 9. Realizacja Umowy dotyczącej Produktu Cyfrowego
- Realizacja Umowy dotyczącej Produktu Cyfrowego polega na przekazaniu Kupującemu zamówionych Treści Cyfrowych lub rozpoczęciu świadczenia Usług Cyfrowych.
- Sprzedawca jest uprawniony do dokonywania zmian w zakresie Produktów Cyfrowych w trakcie trwania Umowy, z wyjątkiem Produktów Cyfrowych, które są dostarczane w sposób jednorazowy. Zmiany w zakresie Produktów Cyfrowych, które zostały nabyte przez Konsumenta lub PNPK, mogą być dokonywane z zachowaniem poniższych wymogów:
- zmiany w Produktach Cyfrowych mogą być dokonywane wyłącznie z uzasadnionych przyczyn, w szczególności takich jak usunięcie usterek, dostosowanie Produktów Cyfrowych do potrzeb Kupujących, dostosowanie Produktów Cyfrowych do zmian prawnych lub decyzji sądów i organów;
- zmiany w Produktach Cyfrowych nie mogą wiązać się z kosztami po stronie Konsumenta lub PNPK;
- Sprzedawca poinformuje Konsumenta lub PNPK w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie;
- jeżeli zmiana w Produktach Cyfrowych istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Kupującego do Produktu Cyfrowego lub korzystanie z niego, Sprzedawca jest zobowiązany poinformować Konsumenta lub PNPK z odpowiednim wyprzedzeniem, nie krótszym niż 7 dni, na trwałym nośniku, o właściwościach i terminie wprowadzenia zmiany, a także uprawnieniach związanych z tymi zmianami;
- jeżeli zmiana w Produktach Cyfrowych istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Kupującego do Produktu Cyfrowego lub korzystanie z niego, Konsument lub PNPK może wypowiedzieć Umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany w Produktach Cyfrowych lub poinformowania o zmianach w Produktach Cyfrowych, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Uprawnienie to nie przysługuje Kupującemu, gdy Sprzedawca zapewni Konsumentowi lub PNPK, bez dodatkowych kosztów, prawo do zachowania Produktu Cyfrowego zgodnego z Umową w stanie niezmienionym.
- W przypadku naruszenia przez Kupującego zasad dotyczących korzystania z Produktów Cyfrowych Sprzedawca może zablokować Kupującemu dostęp do Produktów Cyfrowych.
- 9.1. Realizacja Umowy dotyczącej Treści Cyfrowej
- Treści Cyfrowe będą przekazane Kupującemu od razu po zawarciu Umowy lub w terminach określonych przez Sprzedawcę.
- Kupujący uzyska dostęp do Treści Cyfrowych w ramach Newsletteru na podany adres email.
- Treść Cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Treść Cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści Cyfrowej lub pobranie Treści Cyfrowej, zostały udostępnione Kupującemu lub fizycznemu albo wirtualnemu urządzeniu, które Kupujący wybrał samodzielnie w tym celu albo gdy Kupujący lub takie urządzenie uzyskali dostęp do Treści Cyfrowej.
- Sprzedawca dostarcza Treści Cyfrowe w wersji obowiązującej na dzień dostarczenia Treści Cyfrowej i nie zapewnia Aktualizacji po dniu dostarczenia Treści Cyfrowej — chyba że w opisie Treści Cyfrowej zostanie wyraźnie wskazane, że Treść Cyfrowa obejmuje także Aktualizacje Treści Cyfrowych w późniejszym terminie lub będzie to wymagane przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
- Z zastrzeżeniem przepisów o dozwolonym użytku, Kupujący może wykorzystywać Treści Cyfrowe wyłącznie na potrzeby rozwoju osobistego. Kupujący w żadnym przypadku nie ma prawa wykorzystywania Treści Cyfrowych w swojej działalności gospodarczej lub zawodowej, w szczególności na potrzeby sprzedaży Treści Cyfrowych pod własnym oznaczeniem, wykorzystywania ich do świadczenia usług na rzecz osób trzecich czy innych działań zarobkowych z użyciem Treści Cyfrowych.
- Jeżeli Kupujący będzie chciał wykorzystać Treści Cyfrowe w swojej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest zobowiązany zwrócić się do Sprzedawcy o udzielenie licencji na daną Treść Cyfrową poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail Sprzedawcy. W celu zawarcia takiej umowy Kupujący powinien zwrócić się do Sprzedawcy z propozycją zawarcia umowy licencyjnej, informując Sprzedawcę w szczególności o celach, w jakich zamierza korzystać z Treści Cyfrowych, oraz o zakładanym czasie korzystania. Po otrzymaniu takiej propozycji Sprzedawca przedstawi ofertę zgodnie z własną polityką licencyjną.
- Korzystanie z Treści Cyfrowych może wymagać dostępu do standardowego oprogramowania biurowego takiego jak doc., xls, oraz pdf np. Microsoft Office lub Adobe Reader.
- 9.2. Realizacja Umowy dotyczącej Usługi Cyfrowej
- Sprzedawca świadczy Usługę Cyfrową na warunkach wskazanych w opisie Usługi Cyfrowej.
- Usługę Cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Kupujący lub fizyczne albo wirtualne urządzenie, które Kupujący wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali dostęp do Usługi Cyfrowej.
- Sprzedawca świadczy Usługi Cyfrowe w wersji obowiązującej na dzień dostarczenia Usługi Cyfrowej i nie zapewnia Aktualizacji po dniu dostarczenia Usługi Cyfrowej — chyba że w opisie Usługi Cyfrowej zostanie wyraźnie wskazane, że Usługa Cyfrowa obejmuje także Aktualizacje Usługi Cyfrowej w późniejszym terminie.
- 10.
Odstąpienie od Umowy Konsumenta lub PNPK bez podania przyczyny
- Konsument lub PNPK ma prawo odstąpić Umowy, która była zawarta za pośrednictwem Sklepu, bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy — w przypadku innych Umów niż umowa sprzedaży Obiektów.
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje w stosunku do Umowy zawartej w drodze Aukcji, która stanowi aukcję publiczną w rozumieniu art. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Aby odstąpić od Umowy, Konsument lub PNPK musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład poprzez pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną.
- Konsument lub PNPK może skorzystać z wzoru stanowiącego załącznik nr 2 u.p.k., jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Konsument lub PNPK wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi lub PNPK prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- 11.
Odpowiedzialność za zgodność Produktów z Umową
- Rękojmia za wady Produktów, o jakiej mowa w przepisach Kodeksu cywilnego, jest wyłączona w przypadku Umów, które są zawierane przez Kupujących innych niż Konsument lub PNPK. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy z Kupującym innym niż Konsument lub PNPK jest wyłączona z zastrzeżeniem art. 473 § 2 Kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta oraz PNPK za zgodność Produktu z Umową. Zgodność Produktu z Umową ocenia się zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta, przy czym z uwagi na charakter Obiektów wymiana Obiektu na nowy jest niemożliwa.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Obiektu z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Obiektu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy;
- W przypadku Produktów Cyfrowych:
- dostarczanych jednorazowo lub w częściach — Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktów Cyfrowych z Umową, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili;
- dostarczanych w sposób ciągły — Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktów Cyfrowych z Umową, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane.
- W przypadku, gdy Sprzedawca dostarcza Produkty Cyfrowe w sposób ciągły, Produkty Cyfrowe powinny być zgodne przez czas ich dostarczania zgodnie z Umową.
- 12.
Zwrot Treści Konsumenta lub PNPK
- Po odstąpieniu od Umowy Sprzedawca nie może wykorzystywać Treści Konsumenta lub PNPK, z wyjątkiem Treści Konsumenta lub PNPK, które:
- są użyteczne wyłącznie w związku z Produktem Cyfrowym;
- dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta lub PNPK w trakcie korzystania z Produktu Cyfrowego;
- zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
- zostały wytworzone wspólnie z innymi Konsumentami lub PNPK, którzy nadal mogą z nich korzystać.
- Na żądanie Konsumenta lub PNPK Sprzedawca udostępni takiemu Kupującemu, na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, Treści Konsumenta lub PNPK, które zostały wytworzone lub dostarczone w trakcie korzystania z Produktu Cyfrowego. Obowiązek ten nie dotyczy zwrotu Treści Konsumenta lub PNPK o których mowa w ust. 1 pkt a)-c).
- 13.
Dane osobowe i pliki cookies
- Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
- Sklep wykorzystuje technologię plików cookies.
- Szczegóły związane z danymi osobowymi oraz plikami cookies opisane zostały w polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://www.galeriaxanadu.pl/polityka-prywatnosci/.
- 14.
Prawa własności intelektualnej
- Sprzedawca poucza Kupującego, że wszelkie treści dostępne na stronach Sklepu oraz elementy Produktów (np. projekty graficzne) mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy lub innym podmiotom uprawnionym, a także bazy danych chronione na podstawie przepisów o ochronie baz danych.
- Sprzedawca poucza Kupującego, że eksploatacja treści objętych prawami autorskimi lub korzystanie z baz danych przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy lub innego podmiotu uprawnionego, z wyjątkiem korzystania w ramach dozwolonego użytku, stanowi naruszenie praw własności intelektualnych i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
- Sprzedawca może zawrzeć z Kupującym odrębną umowę licencyjną związaną z korzystaniem przez Kupującego z treści lub baz danych należących do Sprzedawcy (np. poprzez wykorzystywanie fotografii produktowych, posługiwanie się opisami Produktów itp.). W celu zawarcia takiej umowy Kupujący powinien zwrócić się do Sprzedawcy z propozycją zawarcia umowy licencyjnej, informując Sprzedawcę w szczególności o celach, w jakich zamierza korzystać z treści lub baz danych należących do Sprzedawcy, oraz o zakładanym czasie korzystania. Po otrzymaniu takiej propozycji Sprzedawca przedstawi ofertę zgodnie z własną polityką licencyjną.
- 15.
Opinie
- Opinie opublikowane w Sklepie na temat Sprzedawcy, Sklepu lub Produktów są zamieszczane przez Sprzedawcę.
- W celu zamieszczenia opinii w Sklepie Kupujący przesyła opinię do Sprzedawcy na adres email wskazany w § 2 ust. 4 Regulaminu w celu jej weryfikacji.
- Sprzedawca weryfikuję opinię przed publikacją w Sklepie pod kątem jej zgodności z postanowieniami Regulaminu.
- Ponadto Sprzedawca sprawdza czy opinia pochodzi od Kupującego, który nabył uprzednio Produkt od Sprzedawcy lub korzystał ze Sklepu. Weryfikacja polega na:
- porównaniu danych osobowych z danymi posiadanymi przez Sprzedawcę na temat Kupujących, którzy zawarli uprzednio Umowę;
- bezpośredni kontakt z osobą, która przesłała opinię.
- W przypadku gdy opinia będzie niezgodna z zasadami Regulaminu – Sprzedawca nie opublikuje opinii.
- Sprzedawca nie publikuje wszystkich Opinii, a opublikowane może usunąć.
- Sprzedawca może udostępnić Kupującym możliwość zamieszczania opinii o Sklepie, Sprzedawcy lub Produktach — w ramach serwisów zewnętrznych należących do osób trzecich. W takim przypadku do zamieszczania opinii stosuje się postanowienia niniejszego paragrafu z wyjątkiem ust. 1-6.
- Sprzedawca może w każdej chwili dokonywać weryfikacji, czy zamieszczone opinie są zgodne z Regulaminem, a w szczególności, czy pochodzą od Kupujących, którzy rzeczywiście nabyli Produkt. Sprzedawca porówna dane osobowe z danymi Kupujących, którzy zawarli uprzednio Umowę.
- Kupujący powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
- Zakazane jest przekazywania opinii:
- bez uprzedniego skorzystania ze Sklepu;
- wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
- naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub osoby trzeciej.
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Kupującego dotyczących zamieszczonych opinii, Kupujący może zgłosić Sprzedawcy opinię do weryfikacji. Po otrzymaniu zgłoszenia od Kupującego Sprzedawca podejmie działania, odpowiednie do posiadanych możliwości, które będą miały na celu weryfikację zamieszczonej opinii.
- 16.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma między innymi możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej Umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- 17
Reklamacje i gwarancja
- Każdemu Kupującemu oraz Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Sklepu lub wykonaniem Umowy.
- Reklamacje należy zgłaszać do Sprzedawcy na adres: galeria@galeriaxanadu.pl
- Reklamacje Kupujących rozpatrywane będą na bieżąco, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zgłoszenia reklamacji.
- Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana do Kupującego na dane kontaktowe podane przez Kupującego podczas składania reklamacji.
- Sprzedawca udziela Kupującemu gwarancji autentyczności nabytego Obiektu zaprezentowanego w Katalogi Aukcyjnym, z zastrzeżeniem, że gwarancja nie dotyczy:
- Kolejnych właścicieli Obiektu, którzy nabyli Obiekt od Kupującego odpłatnie lub w drodze darowizny lub dziedziczenia;
- Obiektu, co do którego trwa spór odnośnie autorstwa;
- Obiektu, którego określenie autorstwa było zgodne z ogólnie przyjętą opinią specjalistów, uczonych i innych ekspertów;
- Obiektu, w przypadku którego podana w Katalogu roczna data powstania różni się od faktycznej o mniej niż 15 lat;
- Obiektu, w przypadku którego w datowaniu pojawiło się prawidłowe określenie stulecia, natomiast nieprawidłowe określenie części tego stulecia (połowy lub ćwierci);
- Obiektów z XX w., XIX w. i starszych, w przypadku których faktycznie stwierdzone datowanie różni się w stosunku do podanego w Katalogu „na korzyść” obiektu, tj. obiekt okazał się starszy, niż było to podane w opisie Obiektu w Katalogu Aukcyjnym;
- Obiektu, którego opis i datowanie zostały uznane za niedokładne przy użyciu metod naukowych lub testów, które nie były ogólnie przyjęte w czasie wydawania Katalogu Aukcyjnego bądź w tamtym czasie były uznawane za nadmiernie kosztowne lub niewykonalne, albo według wszelkiego prawdopodobieństwa mogłyby spowodować uszkodzenia lub utratę wartości Obiektu.
- Sprzedawca wydaje Kupującemu certyfikat potwierdzający autentyczność. Przez autentyczność należy rozumieć właściwe wskazanie autorstwa obiektu oraz jego datowanie.
- Jeżeli reklamacja dotyczy autentyczności, o której mowa w ust. 6 Kupujący powinien przedstawić Sprzedawcy szczegółowe uzasadnienie poparte opinią niezależnego eksperta.
- 18.
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków Umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Sprzedawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn w szczególności z powodu:
- konieczności dostosowania Regulaminu do zmiany przepisów prawa, zaleceń, interpretacji lub wytycznych właściwych sądów lub organów;
- wydania orzeczenia przez właściwy sąd powszechny lub wydania decyzji przez właściwy organ mogących mieć wpływ na prawa lub obowiązki Sprzedawcy lub Kupującego;
- zmian redakcyjnych;
- konieczności spełnienia przez Sprzedawcę obowiązku prawnego;
- zmian biznesowych.
bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego na podstawie Umów zawartych przed zmianą Regulaminu
- Zmieniony Regulamin zostanie opublikowany w Serwisie pod adresem: https://www.galeriaxanadu.pl/aukcje/regulamin-aukcji/ W każdej wersji Regulaminu została zamieszczona informacja od kiedy obowiązuje.
- Ponadto Sprzedawca powiadomi Kupującego posiadających konto w sklepie o planowanej zmianie Regulaminu na adres email przypisany do konta lub za pośrednictwem konta. W razie braku akceptacji nowego Regulaminu Kupujący może nieodpłatnie usunąć swoje konto. . Sprzedawca powiadomi Kupującego korzystającego z Newsletteru, jeżeli zmiana regulaminu będzie dotyczyć tej usługi. W przypadku braku akceptacji Regulaminu Kupujący może zrezygnować z Newsletteru zgodnie z § 4.
- Wszelkie spory związane z Umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na miejsce stałego wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów oraz PNPK, w przypadku których właściwość sądu ustalana jest na zasadach ogólnych.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 21.12.2024 r.