Regulamin sklepu
Regulamin sklepu internetowego Xanadu
Poniżej znajdziesz regulamin, który w szczegółach opisuje zasady składania zamówień, ich realizacji, płatności, prawa odstąpienia jak również prawa do reklamacji. Na wstępie podsumowaliśmy najważniejsze kwestie dotyczące składania i realizacji zamówień.
- Możesz u nas, czyli w Fundacji Xanadu nabyć różnorodne produkty. Znajdziesz u nas m. in:
- – dzieła sztuki, przedmioty kolekcjonerskie lub antyki;
- – dostęp do nagrań z webinarów;
- – konsultacje na żywo, on-line, telefoniczne;
- – kurs on-line;
- – e-booki;
- – bilety na warsztaty stacjonarne;
- – bilety na spotkania stacjonarne;
- – bilety na kursy stacjonarne;
- -bon podarunkowy.
- Z perspektywy prawnej są one różnie kwalifikowane. Np. e-booki stanowią treści cyfrowe, a dzieła sztuki – obiekt. W Związku z tym w regulaminie znajdziesz postanowienia odnoszące się do różnych typów produktów. Do Twojego zamówienia będą miały zastosowanie te postanowienia, które są adekwatne do tego co kupiłeś.
- Funkcjonalności naszego sklepu to są w języku prawnym „usługi elektroniczne”. Regulamin w § 3 zawiera informacje o zasadach korzystania z nich.
- Szczególnymi rodzajami usług elektronicznych są: konto w sklepie oraz newsletter. Usługę konta świadczymy w sposób ciągły, jest ono jednocześnie usługą cyfrową, w związku z tym wszystkie postanowienia regulaminu dotyczące usług cyfrowych mają również zastosowanie do usługi konta. Nie musisz mieć konta w sklepie, żeby złożyć u nas zamówienie. (§ 3 Regulaminu).
- W newsletterze będziesz od nas otrzymywać informacje edukacyjne, o nowościach, promocjach lub aukcjach. Materiały przesyłane newsletterem stanowią zgodnie z prawem treści cyfrowe w związku z tym wszystkie postanowienia regulaminu dotyczące treści cyfrowych mają również zastosowanie do materiałów wysyłanych w newsletterze. Aby otrzymywać od nas newsletter należy się do niego zapisać. Możesz to zrobić na naszej stronie akceptując regulamin i wyrażając zgodę na przesyłanie Ci newsletteru. Jeśli nie chcesz, żebyśmy przesyłali Ci newsletter, ale jesteś zainteresowany kupieniem od nas materiałów dostępnych za jego pośrednictwem skontaktuj się z nami. Szczegóły dotyczące newslettera znajdziesz w § 4 Regulaminu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz się z niego wypisać.
- Na stronie sklepu znajdziesz informacje o produktach, które możesz zamówić wypełniając stosowny formularz, wybierając jednocześnie sposób płatności i dostawy. W ciągu maksymalnie 7 dni możemy potwierdzić złożone zamówienie. Z tą chwilą zostanie między nami zawarta umowa. Więcej szczegółów znajdziesz w § 5 Regulaminu.
- Jeżeli przedmiot zamówienia będą stanowić dzieła sztuki, przedmioty kolekcjonerskie oraz antyki, przepisy ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML) mogą nas zobligować do lepszego poznania Ciebie zanim zrealizujemy zamówienie. Wówczas poprosimy Cię o dostarczenie dodatkowych informacji lub dokumentów – tylko takich jakie będą niezbędne w celu wywiązania się przez nas z obowiązków prawnych. W takim wypadku realizacja zamówienia będzie możliwa po dopełnieniu formalności. Liczymy w tym zakresie na Twoją współpracą (§ 5 Regulaminu). Jeśli nie prześlesz nam tych informacji lub jeśli ocena ryzyka prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, jaką musimy przeprowadzić wykaże większy poziom ryzyka niż niski lub średni – będziemy mogli odstąpić od umowy. Zwrócimy Ci wówczas pieniądze. (§ 8 Regulaminu).
- Metody dostawy i płatności są dostępne na stronie sklepu. Koszty dostawy ponosisz Ty (np. przesłania działa sztuki), no chyba że nas odwiedzisz i odbierzesz zamówienie osobiście. W przypadku dostawy poza Polską – wysokość kosztów dostawy i sposób dostawy zostaną ustalone przez nas wspólnie. Jeżeli w związku z nabyciem obiektu konieczne będzie uzyskanie pozwolenia na wywóz obiektu za granicę lub na Tobie będą ciążyły inne obowiązki wynikające z ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami dopełnisz tych zobowiązań we własnym zakresie, jak również poniesiesz wymagane opłaty. Możemy na podstawie odrębnych ustaleń reprezentować Cię przed właściwymi urzędami w celu uzyskania niezbędnych pozwoleń. (§ 6 Regulaminu).
- W zależności od przedmiotu zamówienia możesz być zobowiązany nie tylko do zapłaty ceny, ale również innych opłat wynikających z Regulaminu. Jeżeli nie zapłacisz wszystkich należności w terminie 7 dni od złożenia zamówienia możemy anulować zmówienie. (§ 6 -8 Regulaminu).
- Sposób realizacji zamówienia zależy od tego, co jest jego przedmiotem, np. ebooka otrzymasz od nas w postaci elektronicznej, a dzieło sztuki – kurierem lub odbierzesz u nas osobiście – w zależności od ustaleń Zamówienie dotyczące Obiektu co do zasady zrealizujemy w terminie 30 dni, chyba że poprosisz nas o dłuższy termin (§ 8-11 Regulaminu).
- Usługi podstawowe zdefiniowane w regulaminie to usługi jakie możemy dla Ciebie świadczyć związane z podstawowym przedmiotem działalności Sprzedawcy np. usługi doradcze lub edukacyjne. Te postanowienia dotyczą np. konsultacji lub warsztatów. Usługi będą świadczone w miejscu i czasie wskazanym w opisie, a jeśli nie będzie to wynikać z opisu – w miejscu i czasie ustalonym między nami (§ 10 Regulaminu).
- Umożliwiamy Ci nabycie Bonu Podarunkowego. Bon Podarunkowy będzie ważny przez 12 miesięcy od jego wydania (§ 11 Regulaminu).
- Jeśli jesteś konsumentem, albo PNPK (zdefiniowanym poniżej) przysługuje Ci prawo odstąpienia od zawartej z nami umowy. Odstąpić możesz w terminie 14 dni od otrzymania zamówienia – w przypadku gdy jego przedmiotem są rzeczy materialne lub od zawarcia umowy – w pozostałych przypadkach. Prawo odstąpienia nie przysługuje w stosunku do każdej zawartej umowy. Np. nie możesz odstąpić od umowy, której przedmiotem jest ebook, jeśli zażądałeś żebyśmy Ci go dostarczyli przed upływem terminu na odstąpienie. Szczegóły, w tym dotyczące zwrotu płatności znajdziesz w § 12 Regulaminu.
- Jeżeli jesteś Konsumentem lub wspomnianym PNPK ponosimy wobec Ciebie odpowiedzialność za zgodność produktu z umową. Szczegóły dotyczące zasad odpowiedzialności znajdziesz w § 13 Regulaminu.
- Możesz złożyć reklamację na adres: galeria@galeriaxanadu.pl. Reklamację rozpatrzymy w terminie 14 dni. Udzielamy Ci gwarancji autentyczności na warunkach określonych w Regulaminie (§ 19 Regulaminu).
- 1. Definicje
Na potrzeby Regulaminu przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Aktualizacja – aktualizacja, którą zobowiązał się dostarczyć Sprzedawca i która jest niezbędna do zachowania zgodności Produktu Cyfrowego z Umową;
- Bon Podarunkowy – bon towarowy wydany na okaziciela, uprawniający posiadacza bonu do jednokrotnego dokonania zakupów w Sklepie w zakresie ustalonego limitu kwotowego Bonu Podarunkowego;
- Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Kupujący jest zobowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt;
- Droit de Suit – opłata na rzecz twórcy lub jego spadkobierców przysługująca zgodnie z art. 19 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia z dnia 4 lutego 1994 r w przypadku dokonanych zawodowo odsprzedaży oryginalnych egzemplarzy utworu plastycznego lub fotograficznego, stanowiąca sumę poniższych stawek:
- 5% Ceny, jeżeli ta część jest zawarta w przedziale do równowartości 50 000 euro, oraz
- 3% części Ceny, jeżeli ta część jest zawarta w przedziale od równowartości 50 000,01 euro do równowartości 200 000 euro, oraz
- 1% części Ceny, jeżeli ta część jest zawarta w przedziale od równowartości 200 000,01 euro do równowartości 350 000 euro, oraz
- 0,5% części Ceny, jeżeli ta część jest zawarta w przedziale od równowartości 350 000,01 euro do równowartości 500 000 euro, oraz
- 0,25% części Ceny, jeżeli ta część jest zawarta w przedziale przekraczającym równowartość 500 000 euro
– jednak nie wyższego niż równowartość 12 500 euro.
Opłaty nie stosuje się, jeśli Cena jest niższa niż 100 euro.
- E-zapłata – zapłata Ceny za Produkt za pomocą cyfrowego odwzorowania wartości, w szczególności za pomocą bonów elektronicznych, e-kuponów, walut wirtualnych itp.;
- Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna wyposażona w zdolność prawną, w tym Konsument lub PNPK;
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą Umowę niezwiązaną z bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Materiały – Treści Cyfrowe dostarczane Kupującemu w zamian za zapis do Newslettera. W ramach Materiałów Sprzedawca będzie dostarczać Kupując materiały edukacyjne oraz informacje o nowościach i promocjach, a także o planowanych przez Sprzedawcę aukcjach;
- Newsletter – Usługa Elektroniczna polegająca na dostarczaniu Kupującemu Materiałów;
- Obiekty – dzieła sztuki, przedmioty kolekcjonerskie lub antyki;
- Produkty Cyfrowe – Treści Cyfrowe lub Usługi Cyfrowe;
- Produkty – Obiekty, Treści Cyfrowe, Usługi Cyfrowe, Usługi Podstawowe lub Bon Podarunkowy;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta (PNPK) – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Regulamin – regulamin Sklepu dostępny pod adresem: https://www.galeriaxanadu.pl/regulamin-sklepu/;
- RODO – oznacza rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L z dnia 4 maja 2016 r. — dalej: RODO);
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem https://www.galeriaxanadu.pl/i jego rozszerzeniami;
- Sprzedawca – Fundacja Xanadu z siedzibą w Warszawie przy ul. Bracławskiej 8/68, 04-044 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000886223, posługująca się numerem NIP: 70110263720;
- Treść Cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;
- Treści Konsumenta lub PNPK– treści, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta lub PNPK w trakcie korzystania z Produktu Cyfrowego;
- Umowa – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, której przedmiotem jest sprzedaż Produktu, dostarczanie Materiałów w ramach Newslettera albo świadczenie pozostałych Usług Elektronicznych na rzecz Kupującego;
- Usługi – Usługi Elektroniczne, Usługi Cyfrowe lub Usługi Podstawowe;
- Usługi Cyfrowe – usługi pozwalające Kupującemu na:
– wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej;
– wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Kupującego lub innych użytkowników Usługi Cyfrowej;
– inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej;
- Usługi Elektroniczne — wszelkie usługi elektroniczne świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego na pośrednictwem Sklepu. Usługi Cyfrowe mogą stanowić rodzaj Usług Elektronicznych, ale nie muszą;
- Usługi Podstawowe — usługi związane z podstawowym przedmiotem działalności Sprzedawcy np. usługi doradcze lub edukacyjne;
- AML — ustawa z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
- 2. Postanowienia wstępne
- Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu prowadzi sprzedaż Produktów. Sprzedawca w odniesieniu do Obiektów może działać w imieniu własnym, ale na rachunek komitenta.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupujących.
- Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 u.ś.u.d.
- Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy za pośrednictwem:
- poczty elektronicznej na adres: galeria@galeriaxanadu.pl;
- poczty tradycyjnej na adres: ul. Gen. W. Andersa 29, 00-159 Warszawa;
- numeru telefonu: 503 012 889; 570 145 770;
- Do korzystania ze Sklepu, konieczne jest spełnienie następujących warunków technicznych:
- urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
- standardowy, aktualny system operacyjny,
- standardowa, aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą plików cookies,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail;
- W przypadku, gdy dla korzystania z Produktów Cyfrowych lub Usług Elektronicznych konieczne będzie spełnienie dodatkowych warunków technicznych, innych niż wskazane w ust. 5, Sprzedawca poinformuje o tym Kupującego przed złożeniem zamówienia, np. poprzez zawarcie wymagań technicznych w opisie Produktu Cyfrowego lub Usługi Elektronicznej.
- Zawarcie Umowy sprzedaży Produktu nie może nastąpić w sposób anonimowy ani pod pseudonimem. Kupujący powinien wskazać prawdziwe i kompletne dane osobowe, aby móc zawrzeć taką Umowę.
- Pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym dochodzi do zawarcia Umowy określonego rodzaju:
- w przypadku Obiektów dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży;
- w przypadku Treści Cyfrowych dochodzi do zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych;
- w przypadku Usług Cyfrowych dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług cyfrowych;
- w przypadku Usług Elektronicznych dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług elektronicznych;
- w przypadku Usług Podstawowych dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług.
- w przypadku Bonu Podarunkowego dochodzi do zawarcia umowy o wydanie i realizację Bonu Podarunkowego.
- Jeżeli Sklep zapewnia techniczną możliwość zamówienia Produktów różnego rodzaju tym samym zamówieniem – po przyjęciu przez Sprzedawcę oferty dochodzi do zawarcia kilku umów, o jakich mowa w ust. 8, odpowiadających przedmiotowi zamówienia.
- W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedawca wskazuje, że:
- Umowy, które dotyczą sprzedaży Obiektów, są umowami zobowiązującymi do przeniesienia własności Obiektu, do których stosuje się przepisy rozdziału 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
- Umowy, które dotyczą Produktów Cyfrowych, są umowami o dostarczanie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej, do których stosuje się przepisy rozdziału 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
- do Umów, które nie dotyczą Produktów Cyfrowych, nie stosuje się przepisów rozdziału 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- 3. Usługi Elektroniczne
- Sprzedawca świadczy na rzecz Kupujących określone Usługi Elektroniczne związane z korzystaniem ze Sklepu.
- Podstawową Usługą Elektroniczną świadczoną na rzecz Kupującego przez Sprzedawcę jest umożliwienie Kupującemu złożenia zamówienia w Sklepie, które prowadzi do zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży dotyczącej Produktu. Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności posiadania konta w Sklepie.
- Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć konto w Sklepie, Sprzedawca będzie świadczyć na rzecz Kupującego Usługę Elektroniczną polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie. W koncie przechowywane są dane Kupującego. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie hasła. Kupujący jest zobowiązany zabezpieczyć dostęp do swojego konta przed dostępem osób nieuprawnionych, a ponadto jest zobowiązany nie udostępniać loginu i hasła żadnym osobom trzecim. Konto jest Usługą Cyfrową. Do świadczenia Usługi Elektronicznej konta będą miały zastosowanie postanowienia Regulaminu dotyczące Usług Cyfrowych. Kupujący uzyskuje dostęp do konta, jako Usługi Cyfrowej przez zalogowanie się.
- Sprzedawca świadczy na rzecz Kupujących, którzy zdecydują się zapisać do Newsletteru Usługę Elektroniczną polegającą na wysyłaniu im Materiałów. Szczegółowe postanowienia dotyczące Newsletteru znajdują się w § 4.
- Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego Usługę Elektroniczną umożliwiającą zadanie pytań odnośnie Produktu.
- Sprzedawca świadczy na rzecz Użytkowników Usługę Elektroniczną formularz zlecenia – umożliwiającą rejestrację do aukcji organizowanej przez Sprzedawcę. Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego Usługę Elektroniczną formularza zamówienia – umożliwiającą złożenie zamówienia.
- Ponadto Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego Usługę Elektroniczną „captcha” mającą na celu zapewnienie bezpieczeństwa Kupującym przez weryfikację czy Kupujący nie jest robotem.
- Usługi Elektroniczne opisane w ust. 3-6 oraz Usługi Elektroniczne służące do funkcjonowania Sklepu są świadczone na rzecz Kupujących nieodpłatnie. Jeżeli Usługa Elektroniczne, o których mowa w zdaniu poprzednim stanowią Produkty Cyfrowe postanowienia dotyczące rozliczeń związanych z Produktami Cyfrowymi nie będą miały zastosowania. Usługi Elektroniczne stanowiące jednocześnie odpłatne Produkty Cyfrowe – będą świadczone w ramach Ceny zapłaconej za te Produkty.
- Sprzedawca informuje, że wykorzystuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego oraz przekazu przez zastosowanie właściwych środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym przez szyfrowanie SSL, stosowanie haseł dostępu oraz programów antywirusowych czy przeciw niechcianemu oprogramowaniu.
- Sprzedawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 9 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Kupującego szkodliwego oprogramowania lub uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Sprzedawca zaleca stosowanie programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.
- Kupującym zakazuje się dostarczania treści bezprawnych.
- Umowa dotycząca Usług Elektronicznych związanych z funkcjonowaniem Sklepu (z wyjątkiem konta i Newsletteru) zostaje zawarta na okres korzystania z Usługi Elektronicznej, z chwilą przystąpienia do korzystania z niej i rozwiązuje się z chwilą zaprzestania korzystania z niej.
- Z uwagi na to, że Sklep stanowi system teleinformatyczny zarządzany przez Sprzedawcę, Sprzedawca może prowadzić prace techniczne i informatyczne, które będą miały na celu rozwój Sklepu oraz świadczenie Usług Elektronicznych na jak najwyższym poziomie.
- W ramach rozwoju Sklepu Sprzedawca może w szczególności:
- dodawać nowe funkcjonalności oraz zmieniać lub usuwać istniejące funkcjonalności w ramach Sklepu;
- wprowadzić Sklep na inny rodzaj urządzeń, np. na urządzenia przenośne;
- udostępnić aplikację związaną ze Sklepem.
- 4. Newsletter
- Zapis do Newsletteru odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zapisu do Newsletteru lub poprzez zaznaczenie stosownego check-boksa podczas składania zamówienia. W zamian za dostarczanie Materiałów Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie mu Newsletteru i przekazuje Sprzedawcy swoje dane. Do zawarcia Umowy dochodzi z chwilą wyświetlenia potwierdzenia subskrypcji po aktywacji linku znajdującego się w wiadomości email otrzymanej od Sprzedawcy w odpowiedzi na zapis do Newsletteru.
- Jeżeli Kupujący nie zamierza wyrazić zgody na przesyłanie mu Newsletteru może nabyć Materiały płacąc za nie określoną przez Sprzedawcę cenę. W celu dokonania zakupu Materiałów, w sposób o którym mowa w zdaniu poprzednim należy skontaktować się indywidualnie ze Sprzedawcą.
- Newsletter będzie przesyłany Kupującym raz w miesiącu.
- Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newsletteru, klikając w przycisk służący do rezygnacji, który jest zamieszczony w każdej wiadomości przesyłanej w ramach Newsletteru. Umowa ulega rozwiązaniu z chwilą rezygnacji z Newsletteru.
- Do Umowy, której przedmiot stanowi zobowiązanie Sprzedawcy do dostarczania Materiałów stosuje się postanowienia dotyczące Treści Cyfrowych.
- 5. Składanie zamówienia
- Kupujący może w Sklepie złożyć zamówienie jako zarejestrowany klient albo jako gość.
- Zarejestrowanym klientem jest Kupujący, który posiada konto w Sklepie.
- Jeżeli Kupujący posiada konto w Sklepie, przed złożeniem zamówienia powinien się do niego zalogować. Logowanie możliwe jest również w trakcie składania zamówienia.
- Wszelkie opisy Produktów dostępne na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu właściwych przepisów prawa cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia Umowy.
- Złożenie zamówienia odbywa się poprzez dodanie do koszyka Produktów, które interesują Kupującego, a następnie wypełnieniu formularza zamówienia. W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Na etapie składania zamówienia następuje wybór metody płatności za zamówienie, a także wybór sposobu dostawy. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać.
- W formularzu zamówienia Kupujący musi podać prawdziwe dane osobowe. Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedającego co do ich poprawności. W takim przypadku Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Sprzedawcy. W takiej sytuacji Kupującemu przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Sprzedawcy na podjęcie kontaktu z Kupującym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Kupującego.
- Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 6.
- Proces składania zamówienia kończy kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie. Kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie stanowi złożenie przez Kupującego oferty nabycia wybranych Produktów od Sprzedawcy, na warunkach określonych w formularzu zamówienia.
- Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca, najpóźniej w terminie 7 (słownie: siedmiu) dni od dnia otrzymania zamówienia, może:
- przyjąć ofertę złożoną przez Kupującego poprzez przyjęcie zamówienia do realizacji i poinformowanie Kupującego o zmianie statusu zamówienia — w takim przypadku Umowa sprzedaży Produktów zostaje zawarta z chwilą zmiany statusu zamówienia albo
- może nie przyjąć oferty Kupującego i anulować złożone zamówienie— w takim przypadku Umowa sprzedaży Produktów nie zostaje zawarta, a Kupującemu są zwracane wszystkie płatności, o ile Kupujący ich dokonał na etapie składania zamówienia.
- Kupujący dostarczy Sprzedawcy żądane przez niego informacje oraz dokumenty, w szczególności złoży wymagane przez Sprzedawcę oświadczenia niezbędne w celu spełnienia obowiązków Sprzedawcy wynikających z AML.
- W przypadku, gdy Sprzedawca zażąda od Kupującego informacji lub dokumentów zgodnie z ust. 10 Umowa zostaje zawarta pod następującymi warunkami zawieszającymi, które muszą zostać spełnione łącznie:
- Kupujący dostarczy Sprzedawcy żądane informacje lub dokumenty;
- Indywidualna cena ryzyka Klienta przeprowadzona przez Sprzedawcę w oparciu o AML będzie wskazywać na ryzyko niskie lub średnie.
- 6. Dostawa
- Dostępne do wyboru sposoby dostawy zamówienia są opisane na stronie Sklepu oraz prezentowane Kupującemu na etapie składania zamówienia. Koszt dostawy zamówienia ponosi Kupujący. Odbiór Obiektu pod adresem wskazanym w § 2 ust. 1 pkt. 4 lit. b jest bezpłatny. Koszty dostawy poza granice Rzeczpospolitej Polskiej zostaną uzgodnione indywidualnie między Sprzedawcą, a Kupującym.
- W przypadku nieodebrania Obiektu lub odmowy odebrania Obiektu przez Kupującego oraz jego ewentualnym zwróceniu Sprzedawcy Kupujący może zostać zobowiązany do naprawienia Sprzedawcy szkody, jaką poniósł Sprzedawca na skutek nieodebrania Obiektu.
- Jeżeli w związku z nabyciem Obiektu konieczne będzie uzyskanie pozwolenia na wywóz Obiektu poza granice Rzeczpospolitej Polskiej lub na Kupującym będą ciążyły inne obowiązki wynikające z ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami Kupujący dopełni tych zobowiązań we własnym zakresie, jak również poniesie wymagane opłaty. Sprzedawca może na podstawie odrębnych ustaleń z Kupującym reprezentować Kupującego przed właściwymi urzędami w celu uzyskania niezbędnych pozwoleń.
- 7. Cena i płatności
- Dostępne metody płatności za zamówienie są opisane na stronie Sklepu oraz prezentowane Kupującemu na etapie składania zamówienia.
- Jeżeli Kupujący wybrał przy składaniu zamówienia płatność on-line lub płatności odroczone, po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany do bramki płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora płatności w celu dokonania płatności za zamówienie. Jeżeli Kupujący wybrał płatność przelewem bankowym (jeśli Sprzedawca zapewnia taką możliwość dla danego rodzaju Produktu), po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem zamówienia oraz instrukcją dokonania płatności. Zapłata wszelkich należności za zamówienie powinna nastąpić w terminie 7 dni kalendarzowych od złożenia zamówienia. Po upływie tego terminu Sprzedawca może przyjąć, że Kupujący zrezygnował z nabycia Produktu, i anulować złożone zamówienie. W przypadku Produktów innych niż Obiekty Sprzedawca przyjmuje wyłącznie płatność z góry.
- Płatności elektroniczne, w tym płatności kartą płatniczą oraz płatności odroczone, obsługiwane są przez PayYou S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-166), przy ul. Grunwaldzkiej 186.
- Jeżeli Kupujący prosi o wystawienie faktury, jest ona doręczana Kupującemu drogą elektroniczną, na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
- Wszystkie Ceny podane na stronach Sklepu są cenami brutto.
- Sprzedawca może udostępnić Kupującym możliwość dokonania E-zapłaty, np. za pomocą kodu rabatowego, vouchera lub innego e-kuponu. W takim przypadku Kupujący będzie mógł dokonać zapłaty Ceny, w całości lub części, poprzez E-zapłatę, zgodnie z instrukcjami dostępnymi na stronie formularza zamówienia. Udostępnienie możliwości dokonywania E-zapłaty nie jest obowiązkiem Sprzedawcy.
- W przypadku dostawy do kraju spoza Unii Europejskiej, Kupujący może być zobowiązany do pokrycia dodatkowych kosztów celnych lub podatkowych, zgodnie z przepisami kraju docelowego.
- 8. Realizacja zamówienia dotyczącego Obiektów
- Realizacja zamówienia dotyczącego Obiektów polega na skompletowaniu zamówionych Obiektów, zapakowaniu ich w celu dostawy do Kupującego oraz nadaniu przesyłki do Kupującego zgodnie z wybraną przez Kupującego formą dostawy zamówienia lub przygotowaniu do odbioru osobistego Obiektu pod adresem wskazanym w § 2 ust. 1 pkt. 4 lit. b przez Kupującego (jeśli Kupujący wybrał taką formę dostawy) lub osobę przez niego upoważnioną. Obiekt może zostać wydany osobie upoważnionej przez Kupującego pod warunkiem okazania pełnomocnictwa oraz złożenia przez osobę upoważnioną oświadczeń żądanych przez Sprzedawcę w celu spełnienia obowiązków wynikających z AML.
- Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do Kupującego (powierzenia przesyłki przewoźnikowi trudniącemu się przewozem) lub odbioru osobistego Obiektu w siedzibie Sprzedawcy przez Kupującego lub osobę przez niego upoważnioną. W przypadku dostawy za pośrednictwem przewoźnika Sprzedawca poinformuje Kupującego o przygotowaniu Obiektu do wysyłki oraz przekazaniu przesyłki przewoźnikowi. Dokładny termin dostarczenia Obiektu określa przewoźnik.
- Kupujący jest obowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli Kupujący stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Obiektów jest obowiązany dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, np. w postaci spisania protokołu szkody (art. 545 § 2 k.c.).
- Własność Obiektu przechodzi na Kupującego z chwilą zapłaty wszelkich należności.
- Nabyte Obiekty powinny zostać wydane Konsumentowi lub PNPK w terminie do 30 dni od przejścia własności na Kupującego oraz wykonania zobowiązań określonych w § 5 ust. 10 – jeśli dotyczy, chyba że na prośbę Kupującego strony uzgodnią dłuższy termin.
- W przypadku nie przekazania przez Kupującego informacji, o których mowa § 5 ust. 10 Sprzedawca będzie uprawniony do wyznaczenia dodatkowego terminu, nie krótszego niż 7 (słownie: siedem) dni kalendarzowych na dokonanie czynności, a po jego bezskutecznym terminie – do dostąpienia od Umowy w terminie 30 dni kalendarzowych od daty upływu wyznaczonego terminu.
- Ponadto Sprzedawca będzie uprawniony do odstąpienia do Umowy, jeżeli indywidualna ocena ryzyka Kupującego przeprowadzona przez Sprzedawcę w oparciu o AML wykaże wysoki lub nieakceptowany poziom ryzyka, o czym Sprzedawca poinformuje Kupującego. Sprzedawca będzie uprawniony do wykonania prawa odstąpienia w terminie 30 dni kalendarzowych od daty poinformowania Kupującego o wyniku oceny.
- 9. Realizacja zamówienia dotyczącego Produktu Cyfrowego
- Realizacja zamówienia dotyczącego Produktu Cyfrowego polega na przekazaniu Kupującemu zamówionych Treści Cyfrowych lub rozpoczęciu świadczenia Usług Cyfrowych.
- Sprzedawca jest uprawniony do dokonywania zmian w zakresie Produktów Cyfrowych w trakcie trwania Umowy, z wyjątkiem Produktów Cyfrowych, które są dostarczane w sposób jednorazowy. Zmiany w zakresie Produktów Cyfrowych, które zostały nabyte przez Konsumenta lub PNPK, mogą być dokonywane z zachowaniem poniższych wymogów:
- zmiany w Produktach Cyfrowych mogą być dokonywane wyłącznie z uzasadnionych przyczyn, w szczególności takich jak usunięcie usterek, dostosowanie Produktów Cyfrowych do potrzeb Kupujących, dostosowanie Produktów Cyfrowych do zmian prawnych lub decyzji sądów i organów;
- zmiany w Produktach Cyfrowych nie mogą wiązać się z kosztami po stronie Konsumenta lub PNPK;
- Sprzedawca poinformuje Konsumenta lub PNPK w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie;
- jeżeli zmiana w Produktach Cyfrowych istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Kupującego do Produktu Cyfrowego lub korzystanie z niego, Sprzedawca jest zobowiązany poinformować Konsumenta lub PNPK z odpowiednim wyprzedzeniem, nie krótszym niż 7 dni, na trwałym nośniku, o właściwościach i terminie wprowadzenia zmiany, a także uprawnieniach związanych z tymi zmianami;
- jeżeli zmiana w Produktach Cyfrowych istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Kupującego do Produktu Cyfrowego lub korzystanie z niego, Konsument lub PNPK może wypowiedzieć Umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany w Produktach Cyfrowych lub poinformowania o zmianach w Produktach Cyfrowych, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. Uprawnienie to nie przysługuje Kupującemu, gdy Sprzedawca zapewni Konsumentowi lub PNPK, bez dodatkowych kosztów, prawo do zachowania Produktu Cyfrowego zgodnego z Umową w stanie niezmienionym.
- W przypadku naruszenia przez Kupującego zasad dotyczących korzystania z Produktów Cyfrowych Sprzedawca może zablokować Kupującemu dostęp do Produktów Cyfrowych.
- 9.1. Realizacja zamówienia dotyczącego Treści Cyfrowej
- Treści Cyfrowe będą przekazane Kupującemu od razu po zawarciu Umowy lub w terminach określonych przez Sprzedawcę.
- Kupujący, w zależności od wyboru Sprzedawcy oraz możliwości technicznych Sklepu, może uzyskać dostęp do Treści Cyfrowych poprzez:
- link przesłany Kupującemu przez Sprzedawcę na wskazany przez Kupującego adres e-mail lub
- konto Kupującego, do którego zostaną przypisane zakupione Treści Cyfrowe lub
- dedykowaną stronę Sklepu, gdzie znajdują się zakupione Treści Cyfrowe;
- adres e-mail, na który Sprzedawca przekaże Treść Cyfrową;
lub w inny wskazany w opisie Treści Cyfrowej sposób.
- Informacje, czy dane Treści Cyfrowe mogą być pobierane przez Kupującego na własny nośnik, znajdują się w opisie Treści Cyfrowych lub instrukcjach przekazanych Kupującemu.
- Jeżeli dana Treść Cyfrowa może być pobrana przez Kupującego, Sprzedawca może wprowadzić limit pobrań danej Treści Cyfrowej (np. dana Treść Cyfrowa będzie mogła być pobrana tylko 10 razy). W przypadku wprowadzenia limitu pobrań Sprzedawca wyraźnie wskazuje Kupującemu, ile razy Kupujący może pobrać daną Treść Cyfrową w ramach zawartej Umowy.
- Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia czasowe w zakresie dostępu do danej Treści Cyfrowej (np. dostęp do danej Treści Cyfrowej będzie możliwy tylko przez 3 miesiące). W przypadku wprowadzenia ograniczeń czasowych Sprzedawca wyraźnie wskazuje Kupującemu, przez jaki czas Kupujący będzie posiadał dostęp do danej Treści Cyfrowej w ramach zawartej Umowy.
- Treść Cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Treść Cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści Cyfrowej lub pobranie Treści Cyfrowej, zostały udostępnione Kupującemu lub fizycznemu albo wirtualnemu urządzeniu, które Kupujący wybrał samodzielnie w tym celu albo gdy Kupujący lub takie urządzenie uzyskali dostęp do Treści Cyfrowej.
- Sprzedawca dostarcza Treści Cyfrowe w wersji obowiązującej na dzień dostarczenia Treści Cyfrowej i nie zapewnia Aktualizacji po dniu dostarczenia Treści Cyfrowej — chyba że w opisie Treści Cyfrowej zostanie wyraźnie wskazane, że Treść Cyfrowa obejmuje także Aktualizacje Treści Cyfrowych w późniejszym terminie, albo taki obowiązek będzie wynikać z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- Z zastrzeżeniem przepisów o dozwolonym użytku, Kupujący może wykorzystywać Treści Cyfrowe wyłącznie na potrzeby rozwoju osobistego. Kupujący w żadnym przypadku nie ma prawa wykorzystywania Treści Cyfrowych w swojej działalności gospodarczej lub zawodowej, w szczególności na potrzeby sprzedaży Treści Cyfrowych pod własnym oznaczeniem, wykorzystywania ich do świadczenia usług na rzecz osób trzecich czy innych działań zarobkowych z użyciem Treści Cyfrowych.
- Jeżeli Kupujący będzie chciał wykorzystać Treści Cyfrowe w swojej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest zobowiązany zwrócić się do Sprzedawcy o udzielenie licencji na daną Treść Cyfrową poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail Sprzedawcy. W celu zawarcia takiej umowy Kupujący powinien zwrócić się do Sprzedawcy z propozycją zawarcia umowy licencyjnej, informując Sprzedawcę w szczególności o celach, w jakich zamierza korzystać z Treści Cyfrowych, oraz o zakładanym czasie korzystania. Po otrzymaniu takiej propozycji Sprzedawca przedstawi ofertę zgodnie z własną polityką licencyjną.
- Korzystanie z Treści Cyfrowych może wymagać dostępu do standardowego oprogramowania biurowego takiego jak doc., xls, oraz pdf np. Microsoft Office lub Adobe Reader.
- 9.2. Realizacja zamówienia dotyczącego Usługi Cyfrowej
- Sprzedawca świadczy Usługę Cyfrową na warunkach wskazanych w opisie Usługi Cyfrowej.
- Usługę Cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Kupujący lub fizyczne albo wirtualne urządzenie, które Kupujący wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali dostęp do Usługi Cyfrowej.
- Sprzedawca świadczy Usługi Cyfrowe w wersji obowiązującej na dzień dostarczenia Usługi Cyfrowej i nie zapewnia Aktualizacji po dniu dostarczenia Usługi Cyfrowej — chyba że w opisie Usługi Cyfrowej zostanie wyraźnie wskazane, że Usługa Cyfrowa obejmuje także Aktualizacje Usługi Cyfrowej w późniejszym terminie lub taki obowiązek będzie wynikać z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- 10. Realizacja zamówienia dotyczącego Usług Podstawowych
- Realizacja Usług Podstawowych polega na spełnieniu przez Sprzedawcę określonych świadczeń składających się na przedmiot Usługi Podstawowej, zgodnie z opisem zamieszczonym w Sklepie.
- W przypadku, gdy realizacja Usługi Podstawowej wymaga aktywnego udziału Sprzedawcy, Strony są zobowiązane uzgodnić szczegóły związane z wykonaniem tych Usług, w szczególności sposób realizacji Usługi Podstawowej (np. stacjonarnie lub on-line) czas i miejsce realizacji Usługi Podstawowej itp., chyba że wynika to z opisu Usługi Podstawowej podanego w Sklepie.
- Jeżeli rozpoczęcie realizacji Usług Podstawowych wymaga wcześniejszego uzyskania od Kupującego określonych danych, informacji lub innych materiałów, Kupujący jest zobowiązany przekazać je Sprzedawcy najpóźniej na 5 dni roboczych przed dniem wykonania Usługi Podstawowej, w sposób uzgodniony ze Sprzedawcą. W przypadku, gdy Kupujący naruszy ten obowiązek, pomimo wezwania ze strony Sprzedawcy, Sprzedawca jest uprawniony do odmowy wykonania Usługi Podstawowej i taka odmowa nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy przez Sprzedawcę.
- Jeżeli Sprzedawca nie będzie mógł zrealizować Usługi Podstawowej w terminie uprzednio uzgodnionym z Kupującym lub wskazany w opisie Usług Podstawowych, jest zobowiązany poinformować o tym Kupującego oraz zaproponować nowy termin realizacji Usługi Podstawowej. Kupujący może, najpóźniej w terminie 2 dni roboczych, albo zaakceptować nowy termin, albo odstąpić od zawartej Umowy oraz uzyskać zwrot Ceny za niezrealizowaną Usługę Podstawową, chyba że z Umowy wynika inaczej.
- Jeżeli Kupujący będący Konsumentem lub PNPK nie będzie mógł skorzystać z Usługi Podstawowej w terminie uprzednio uzgodnionym z Kupującym, jest zobowiązany poinformować o tym Sprzedawcę. Sprzedawca może zaproponować nowy termin wykonania Usługi Podstawowej lub odmówić wykonania Usługi Podstawowej w innym terminie.
- W przypadku, gdy osobą korzystającą z Usługi Podstawowej ma być inna osoba niż Kupujący (np. pracownik lub współpracownik Kupującego), Kupujący jest zobowiązany przesłać dane tej osoby Sprzedawcy najpóźniej na 5 dni kalendarzowych przed dniem świadczenia Usługi Podstawowej. Zmiana osoby uprawnionej jest możliwa najpóźniej na 2 dni kalendarzowe przed dniem świadczenia Usługi Podstawowej.
- Jeżeli Sprzedawca pozostawał w gotowości do świadczenia Usług Podstawowych, natomiast Kupujący nie skorzystał z Usług Podstawowych z przyczyn leżących po swojej stronie (np. nie pojawił się w ustalonym terminie), Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu zapłaconej Ceny, z uwzględnieniem właściwych przepisów konsumenckich w stosunku do Konsumentów lub PNPK.
- 11. Bon Podarunkowy
- Sprzedawca zobowiązuje się do przyjmowania Bonów Podarunkowych do realizacji polegającej na zapłacie Ceny za Obiekty w lokalu przedsiębiorstwa Sprzedawcy (w galerii).
- Kupujący ma możliwość nabycia Bonu Podarunkowego o wartości nominalnej wskazanej w opisie dostępnym w Sklepie lub uzgodnionej indywidualnie ze Sprzedawcą.
- Kupujący może nabyć Bon Podarunkowy w Sklepie jak i w lokalu przedsiębiorstwa Sprzedawcy.
- Bon Podarunkowy zostanie wydany Kupującemu po zapłaceniu za niego Ceny odpowiadającej zamówionej lub uzgodnionej wartości nominalnej Bonu Podarunkowego w terminie określonym zgodnie z ust. 6. Płatność należności za Bon Podarunkowy nie może nastąpić innym Bonem Podarunkowym.
- Kupujący może przekazać Bon Podarunkowy do wykorzystania osobie trzeciej, która będzie traktowana jako posiadacz Bonu Podarunkowego. Bon Podarunkowy nie podlega rabatom i promocjom w Sklepie, chyba że co innego wynika z informacji dotyczącej rabatu lub promocji.
- Bon Podarunkowy może zostać wydany Kupującemu w formie papierowej lub w formacie pdf i przesłany na adres email Kupującego. W terminie 5 dni roboczych od daty zapłaty Ceny Kupujący ustali ze Sprzedawcą formę wydania Bonu Podarunkowego. Bon Podarunkowy zostanie wydany Kupującemu w terminie 2 dni roboczych od daty ustalenia formy jego wydania.
- W przypadku wydania Bonu Podarunkowego w formie papierowej przedstawiciel Sprzedawcy może wskazać datę jego ważności i potwierdzić ją własnoręcznym podpisem.
- Bon Podarunkowy nie jest elektroniczną kartą płatniczą, ani elektronicznym instrumentem płatniczym w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa.
- Wydanie Kupującemu Bonu Podarunkowego nie stanowi sprzedaży opodatkowanej podatkiem od towarów i usług w rozumieniu odpowiednich przepisów podatkowych. Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą w celu uzyskania noty księgowej z tytułu zakupionego Bonu Podarunkowego.
- Bon Podarunkowy będzie ważny przez okres 12 miesięcy od daty wydania. Sprzedawca odmówi realizacji Bonu Podarunkowego, co do którego upłynął termin ważności lub który został uprzednio wykorzystany.
- Bon Podarunkowy nie podlega wymianie na środki pieniężne w całości lub w części w żadnym przypadku, w tym po upływie terminu ważności.
- Realizacja Bonu Podarunkowego polega na umożliwieniu w okresie jego ważności nabycia przez posiadacza Bonu Podarunkowego Obiektów w lokalu przedsiębiorstwa Sprzedawcy (w galerii). Bon Podarunkowy może zostać wykorzystany w celu zapłaty Ceny o wartości równej lub wyższej od wartości nominalnej Bonu Podarunkowego. Posiadacz Bonu Podarunkowego przekaże go Sprzedawcy przy nabyciu Obiektu.
- W sytuacji, gdy wartość nabywanego Obiektu jest wyższa niż wartość nominalna Bonu Podarunkowego posiadacz Bonu Podarunkowego zobowiązany jest do zapłaty różnicy pomiędzy Ceną należną za Obiekt i wartością Bonu Podarunkowego.
- Dany Bon Podarunkowy może zostać zrealizowana tylko raz w jednej płatności za Obiekty w ramach zakupu przy czym transakcja może dotyczyć jednego lub kilku Obiektów, za które jest dokonana jedna płatność.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zgubienie, zniszczenie lub utratę Bonu Podarunkowego przez Kupującego lub posiadacza po jego wydaniu Kupującemu. Bon Podarunkowy nie podlega odtworzeniu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie Bonu Podarunkowego przez osobę trzecią, która uzyskała do niego dostęp z przyczyn za które ponosi odpowiedzialność Kupujący lub posiadacz Bonu Podarunkowego.
- Sprzedawca może odmówić realizacji Bonu Podarunkowego w przypadku uszkodzenia Bonu Podarunkowego.
- 12. Odstąpienie od Umowy Konsumenta lub PNPK bez podania przyczyny
- Konsument lub PNPK ma prawo odstąpić Umowy, która była zawarta za pośrednictwem Sklepu, bez podawania przyczyny w terminie:
- 14 dni od dnia objęcia Obiektu w posiadanie przez Konsumenta lub PNPK, lub wskazaną przez Konsumenta lub PNPK osobę trzecią, inną niż przewoźnik;
- 14 dni od dnia zawarcia Umowy — w przypadku innych Umów niż umowa sprzedaży Obiektów.
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje w stosunku do Umowy:
- o świadczenie Usług, za które Kupujący jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości;
- w której przedmiotem świadczenia jest Obiekt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta albo PNPK lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest Obiekt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia są Obiekty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia jest Obiekt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie Treści Cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument lub PNPK jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Kupującemu potwierdzenie, o którym mowa w art. 21 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta;
- zawartej w drodze aukcji publicznej w rozumieniu art. 2 art. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Aby odstąpić od Umowy, Konsument lub PNPK musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład poprzez pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną.
- Konsument lub PNPK może skorzystać z wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Konsument lub PNPK wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi lub PNPK prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- Konsument lub PNPK ma obowiązek zwrócić Obiekt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Obiekt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Obiektu przed jego upływem.
- Konsument lub PNPK ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Obiektu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub PNPK wszystkie otrzymane od Konsumenta lub PNPK płatności, w tym koszty dostarczenia Obiektu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub PNPK sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przy składaniu zamówienia), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.
- Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub PNPK wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument lub PNPK nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Obiekt od Konsumenta lub PNPK, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta lub PNPK do chwili otrzymania Obiektu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub PNPK dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument lub PNPK ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Obiektu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Obiektu.
- Postanowienia niniejszego paragrafu będą realizowane z uwzględnieniem właściwych przepisów w stosunku do Konsumenta PNPK.
- 13. Odpowiedzialność za zgodność Produktów z Umową
- Rękojmia za wady Produktów, o jakiej mowa w przepisach Kodeksu cywilnego, jest wyłączona w przypadku Umów, które są zawierane przez Kupujących innych niż Konsument lub PNPK. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy z Kupującym innym niż Konsument lub PNPK jest wyłączona z zastrzeżeniem art. 473 § 2 Kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta oraz PNPK za zgodność Produktu z Umową. Zgodność Produktu z Umową ocenia się zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta, przy czym z uwagi na charakter Obiektu wymiana Obiektu na nowy jest niemożliwa.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Obiektu z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Obiektu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy;
- W przypadku Produktów Cyfrowych:
- dostarczanych jednorazowo lub w częściach — Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktów Cyfrowych z Umową, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili;
- dostarczanych w sposób ciągły — Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktów Cyfrowych z Umową, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane.
- W przypadku, gdy Sprzedawca dostarcza Produkty Cyfrowe w sposób ciągły, Produkty Cyfrowe powinny być zgodne przez czas ich dostarczania zgodnie z Umową.
- 14. Treści Kupującego
- Po odstąpieniu od Umowy Sprzedawca nie może wykorzystywać Treści Konsumenta lub PNPK, z wyjątkiem Treści Konsumenta lub PNPK, które:
- są użyteczne wyłącznie w związku z Produktem Cyfrowym;
- dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta lub PNPK w trakcie korzystania z Produktu Cyfrowego;
- zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
- zostały wytworzone wspólnie z innymi Konsumentami lub PNPK, którzy nadal mogą z nich korzystać.
- Na żądanie Konsumenta lub PNPK Sprzedawca udostępni takiemu Kupującemu, na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, Treści Konsumenta lub PNPK, które zostały wytworzone lub dostarczone w trakcie korzystania z Produktu Cyfrowego. Obowiązek ten nie dotyczy zwrotu Treści Konsumenta lub PNPK o których mowa w ust. 1 pkt a)-c).
- 15. Dane osobowe i pliki cookies
- Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
- Sklep wykorzystuje technologię plików cookies.
- Szczegóły związane z danymi osobowymi oraz plikami cookies opisane zostały w polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://www.galeriaxanadu.pl/polityka-prywatnosci/.
- 16. Prawa własności intelektualnej
- Sprzedawca poucza Kupującego, że wszelkie treści dostępne na stronach Sklepu oraz elementy Produktów (np. projekty graficzne) mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy lub innym podmiotom uprawnionym, a także bazy danych chronione na podstawie przepisów o ochronie baz danych.
- Sprzedawca poucza Kupującego, że eksploatacja treści objętych prawami autorskimi lub korzystanie z baz danych przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy lub innego podmiotu uprawnionego, z wyjątkiem korzystania w ramach dozwolonego użytku, stanowi naruszenie praw własności intelektualnych i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
- Sprzedawca może zawrzeć z Kupującym odrębną umowę licencyjną związaną z korzystaniem przez Kupującego z treści lub baz danych należących do Sprzedawcy (np. poprzez posługiwanie się opisami Produktów itp.). W celu zawarcia takiej umowy Kupujący powinien zwrócić się do Sprzedawcy z propozycją zawarcia umowy licencyjnej, informując Sprzedawcę w szczególności o celach, w jakich zamierza korzystać z treści lub baz danych należących do Sprzedawcy, oraz o zakładanym czasie korzystania. Po otrzymaniu takiej propozycji Sprzedawca przedstawi ofertę zgodnie z własną polityką licencyjną.
- 17. Opinie
- Opinie opublikowane w Sklepie na temat Sprzedawcy, Sklepu lub Produktów są zamieszczane przez Sprzedawcę.
- W celu zamieszczenia opinii w Sklepie Kupujący przesyła opinię do Sprzedawcy na adres email wskazany w § 2 ust. 4 Regulaminu w celu jej weryfikacji.
- Sprzedawca weryfikuję opinię przed publikacją w Sklepie pod kątem jej zgodności z postanowieniami Regulaminu.
- Ponadto Sprzedawca sprawdza czy opinia pochodzi od Kupującego, który nabył uprzednio Produkt od Sprzedawcy lub korzystał ze Sklepu. Weryfikacja polega na:
- porównaniu danych osobowych z danymi posiadanymi przez Sprzedawcę na temat Kupujących, którzy zawarli uprzednio Umowę;
- bezpośrednim kontakcie z osobą, która przesłała opinię.
- W przypadku gdy opinia będzie niezgodna z zasadami Regulaminu – Sprzedawca nie opublikuje opinii.
- Sprzedawca nie publikuje wszystkich Opinii, a opublikowane może usunąć.
- Sprzedawca może udostępnić Kupującym możliwość zamieszczania opinii o Sklepie, Sprzedawcy lub Produktach — w ramach serwisów zewnętrznych należących do osób trzecich. W takim przypadku do zamieszczania opinii stosuje się postanowienia niniejszego paragrafu z wyjątkiem ust. 1-6.
- Sprzedawca może w każdej chwili dokonywać weryfikacji, czy zamieszczone opinie są zgodne z Regulaminem, a w szczególności, czy pochodzą od Kupujących, którzy rzeczywiście nabyli Produkt. Sprzedawca porówna dane osobowe z danymi Kupujących, którzy zawarli uprzednio Umowę.
- Kupujący powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
- Zakazane jest przekazywania opinii:
- bez uprzedniego skorzystania ze Sklepu;
- wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
- naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub osoby trzeciej.
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Kupującego dotyczących zamieszczonych opinii, Kupujący może zgłosić Sprzedawcy opinię do weryfikacji. Po otrzymaniu zgłoszenia od Kupującego Sprzedawca podejmie działania, odpowiednie do posiadanych możliwości, które będą miały na celu weryfikację zamieszczonej opinii.
- 18. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma między innymi możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej Umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- 19. Reklamacje i gwarancja
- Każdemu Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Sklepu lub wykonaniem Umowy.
- Reklamacje należy zgłaszać do Sprzedawcy na adres: galeria@galeriaxanadu.pl.
- Reklamacje Kupujących rozpatrywane będą na bieżąco, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zgłoszenia reklamacji.
- Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana do Kupującego na dane kontaktowe podane przez Kupującego podczas składania reklamacji.
- Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył Produktu Cyfrowego zgodnie z Umową, Kupujący może złożyć reklamację, w której wezwie Sprzedawcę do dostarczenia Produktu Cyfrowego. Jeżeli pomimo tego wezwania Sprzedawca nie dostarczy Produktu Cyfrowego niezwłocznie lub w dodatkowym terminie umówionym pomiędzy Stronami, Kupujący może odstąpić od Umowy. Kupujący może odstąpić od Umowy bez wzywania Sprzedawcy do dostarczenia Produktu Cyfrowego, gdy:
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności będzie wyraźnie wynikać, że Sprzedawca nie dostarczy Produktu Cyfrowego;
- Strony uzgodniły lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Produktu Cyfrowego miał istotne znaczenie dla Kupującego, a Sprzedawca nie dostarczył go w tym terminie.
- Sprzedawca udziela Kupującemu gwarancji autentyczności nabytego Obiektu, z zastrzeżeniem, że gwarancja nie dotyczy:
- Kolejnych właścicieli Obiektu, którzy nabyli Obiekt od Kupującego odpłatnie lub w drodze darowizny lub dziedziczenia;
- Obiektu, co do którego trwa spór odnośnie autorstwa;
- Obiektu, którego określenie autorstwa było zgodne z ogólnie przyjętą opinią specjalistów, uczonych i innych ekspertów;
- Obiektu, w przypadku którego podana w opisie roczna data powstania różni się od faktycznej o mniej niż 15 lat;
- Obiektu, w przypadku którego w datowaniu pojawiło się prawidłowe określenie stulecia, natomiast nieprawidłowe określenie części tego stulecia (połowy lub ćwierci);
- Obiektów z XX w., XIX w. i starszych, w przypadku których faktycznie stwierdzone datowanie różni się w stosunku do podanego w opisie Obiektu „na korzyść” Obiektu, tj. Obiekt okazał się starszy, niż było to podane w opisie Obiektu w opisie Obiektu;
- Obiektu, którego opis i datowanie zostały uznane za niedokładne przy użyciu metod naukowych lub testów, które nie były ogólnie przyjęte w czasie wydawania Katalogu Aukcyjnego bądź w tamtym czasie były uznawane za nadmiernie kosztowne lub niewykonalne, albo według wszelkiego prawdopodobieństwa mogłyby spowodować uszkodzenia lub utratę wartości Obiektu.
- Sprzedawca wydaje Kupującemu certyfikat potwierdzający autentyczność. Przez autentyczność należy rozumieć właściwe wskazanie autorstwa obiektu oraz jego datowanie.
- Jeżeli reklamacja dotyczy autentyczności, o której mowa w ust. 7 Kupujący powinien przedstawić Sprzedawcy szczegółowe uzasadnienie poparte opinią niezależnego eksperta.
- 20. Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji, oraz do zmiany Cen w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków Umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Sprzedawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn w szczególności z powodu:
- konieczności dostosowania Regulaminu do zmiany przepisów prawa, zaleceń, interpretacji lub wytycznych właściwych sądów lub organów;
- wydania orzeczenia przez właściwy sąd powszechny lub wydania decyzji przez właściwy organ mogących mieć wpływ na prawa lub obowiązki Sprzedawcy lub Kupującego;
- zmian redakcyjnych;
- konieczności spełnienia przez Sprzedawcę obowiązku prawnego;
- zmian usług lub dodawania nowych;
bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego na podstawie Umów zawartych przed zmianą Regulaminu
- Zmieniony Regulamin zostanie opublikowany w Serwisie pod adresem: https://www.galeriaxanadu.pl/regulamin-sklepu/ W każdej wersji Regulaminu została zamieszczona informacja od kiedy obowiązuje.
- Ponadto Sprzedawca powiadomi Kupującego posiadających konto w sklepie o planowanej zmianie Regulaminu na adres email przypisany do konta lub za pośrednictwem konta. W razie braku akceptacji nowego Regulaminu Kupujący może nieodpłatnie usunąć swoje konto. Sprzedawca powiadomi Kupującego korzystającego z Newsletteru, jeżeli zmiana regulaminu będzie dotyczyć tej usługi. W przypadku braku akceptacji Regulaminu Kupujący może zrezygnować z Newsletteru zgodnie z § 4.
- Wszelkie spory związane z Umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na miejsce stałego wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów oraz PNPK, w przypadku których właściwość sądu ustalana jest na zasadach ogólnych.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 21.12.2024 r..